נשים מהאחריות, גברים מהפוזה - אוטו

נשים מהאחריות, גברים מהפוזה

סקר של SWITCH מביא הבדלים מאלפים בהעדפות של נשים בקניית מכוניות על אלה של גברים. מקור החיים מול הטווס

חברת SWITCH העוסקת במכירת רכב מיד שנייה, ערכה סקר בדבר הרגלי קנייה והעדפות של נשים וגברים בתחום זה. הסקר נערך ברשת וקודם בפייסבוק. בסקר השתתפו 672 נשים ו-624 גברים, כולם מעל גיל 17 ובעלי רשיון.
העדפות בענייני מכוניות
מהן התכונות החשובות ברכב?
נשים: 63% תצרוכת דלק, 31% מצב מכאני, 34% מחיר, 52% בטיחות, 28% נוחות
גברים: 32% תצרוכת דלק, 60% מצב מכאני, 38% מחיר, 49% חווית נהיגה, 27% נוחות
כל אחד מהנשאלים התייחס לשלוש תכונות. לנשים חשובה צריכת הדלק פי 2 מאשר לגברים; לנשים חשובה הבטיחות פי אין-סוף מאשר לגברים – מכיוון שאף גבר לא סימן 'בטיחות' כמאפיין חשוב עבורו (!!!). את מקום הבטיחות אצל הגברים תפסה חווית הנהיגה (מעניין, בהינתן העדפות הקנייה והשימוש של עמישראל).
איזה סוג רכב מועדף?
נשים: 39% ג'יפ (רכב שטח), 24% קרוסאובר (רכב פנאי), 4% יוקרה, 13% מיני, 20% אחר
גברים: 19% ג'יפ, 10% קרוסאובר, 47% יוקרה, 5% משפחתית, 19% אחר
בגדול, נשים מעדיפות רכב גדול וגבוה, גברים מעדיפים רכב יוקרה, גברים לא בעד מיני.
מהו הצבע האידיאלי לרכב החלומות?
נשים: 17% שחור, 27% לבן, 15% כסוף, 18% אדום, 23% אחר
גברים: 43% שחור, 10% לבן, 15% כסוף, 14% כחול, 18% אחר
כאן, גברים מעדיפים אותן שחורות; יותר נשים מעדיפות לבן; יש נשים שאוהבות אדום אבל גברים ממש לא – וההפך מכך עם הכחול; ירוק וצהוב – לגמרי לא.

קניית רכב
ממי קונים? נשים: 5% מגבר, 11% מאישה, 83% "לא משנה לי"
גברים: 32% מגבר, 9% מאישה, 59% "לא משנה לי"
מכיוון שמה שחשוב זו המכונית, מעניין למה לגברים חשוב יותר מינו של המוכר.

חיפוש רכב. 86% מהגברים מתחילים את חיפוש הרכב ברשת; 56% מהנשים מתחילות ברשת.
מידע מקדים. ליותר נשים חשוב לקבל מידע על הרכב – מחיר, מצב, תמונות – לפני שהן יוצאות מהבית; הציון הממוצע של הנשים ביחס לחשיבות הוא 4.5 מתוך 5 ואילו של הגברים 3.9.
תנאי עסקה. לנשים חשובים תנאי העסקה ברכישת רכב יד 2 יותר מאשר גברים. אפשרות מימון, אחריות ואפשרות ביטול עסקה קיבלו אצל הנשים ציון של 4.5 מתוך 5, אצל הגברים 3.1.
כאב ראש. מה, בקניית רכב יד שנייה, מציק ומפריע? נשים: 11% שיחות טלפון עם אנשים לא רציניים, 16% תחושה שמרמים אותי, 32% להתרוצץ להעברת בעלות, בירוקרטיה וניירת, 18% לעשות משא ומתן על המחיר, 23% אחר
גברים: 27% שיחות טלפון עם אנשים לא רציניים, 31% תחושה שמרמים אותי, 11% להתרוצץ להעברת בעלות בירוקרטיה וניירת, 8% לעשות משא ומתן על המחיר, 23% אחר.
נשים מוטרדות יותר מבירוקרטיה וניירת (פי 3); גברים תכליתיים בשיחות אבל כפול מהם משוכנעים שמרמים אותם; לנשים קשה יותר להתמקח מאשר לגברים. הנשים נאיביות? הגברים פרנואידים?

כווייה בקניית רכב. נשים: 46% אף פעם לא נכוויתי, 15% הרכב שבאתי לראות לא היה באותו מצב שבו פורסם במודעה, 9% ניסו לדפוק אותי בבדיקת הרכב, 22% ניסו לדפוק אותי במחיר, 8% אחר.
גברים: 39% אף פעם לא נכוויתי, 24% הרכב שבאתי לראות לא היה באותו מצב שבו פורסם במודעה, 16% ניסו לדפוק אותי בבדיקת הרכב, 9% ניסו לדפוק אותי במחיר, 12% אחר.
יותר מוכרים מנסים לרמות נשים במחיר מאשר את הגברים, ואת הגברים בבדיקת הרכב. יותר גברים מצאו שהפרסום ביחס לרכב היה שקרי (האם זה קשור לפערים בדבר המידע המקדים?). לפי התשובות: רוב הקונים מרגישים שרומו בקניית רכב.
הערכה עצמית
מידת ההבנה. גם גברים וגם נשים לא תופסים את עצמם כמומחים בתחום הרכב. ובכל זאת? בסולם 1-7 העניקו הגברים לעצמם את הציון 5.1 ואילו הנשים העניקו לעצמן את הציון 3.8.

סיכום הדברים
לפי יוסי ארז, סמנכ"ל שיווק SWITCH, הפערים אינם נובעים ממגדר אלא מהבדלים בין לקוח ללקוח באשר הוא. ההטיה בפרסום היא תוצאה של תפיסה ישנה ואינה רלוונטית למצב בפועל כיום.
לנו זה נראה קצת שונה. יש הבדלים מובהקים, וריכוזם לפי תכנים מעלה כי הגבר (זה שמבין, כן?) הוא קונה יותר רגשי ופחות אחראי מאשר האישה – גם בתהליך הקנייה, גם ביחס למספר דרישות מהרכב עצמו.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות