למרות שנדמה לפעמים שחוק הספורט המוטורי הרג את הספורט המוטורי, האמת היא שהספורט המוטורי לא מת, ונראה שבתוך התמונה הכללית הקודרת, יש גם נקודות אור.

אחת מהן היא כמות האופנועים ה"אפורים" – כאלו המיועדים לשימושי ספורט מוטורי בלבד - שנמכרת בארץ, כמות המוערכת ב-800 עד 900 כלים ב-2015. אומנם בחלק מהמקרים האופנועים הללו נקנים בגלל מחירם הזול (הנובע מנטל מס נמוך יותר), בלי שום כוונה להשתתף במרוצים, אבל אין ספק אין ספק כי הערוץ הזה מאפשר למתחרים להפחית משמעותית את עלות ההשתתפות במרוצים.
אלוף נולד – במטרו
צילום: מנהל
ואם יש מכירות, יש גם כסף – ויש ליבואנים מוטיבציה להשקיע בתחום כדי למשוך את הלקוחות אליהם. מטרו, למשל, הכריזה במסיבת העיתונאים שערכה ביום ראשון כי תקים מחלקה ייעודית לתחום הספורט המוטורי תחת השם "מטרו רייסינג", שתרכז ידע בנושא המרוצים ותדע לתמוך במתחרים על אופנועי החברה. המחלקה תטפל באופנועי האנדורו והמוטוקרוס, עם מספר צהוב או אפור.

אנשי מטרו גם מאמצים את קונספט תוכניות הריאלטי מהטלוויזיה, וברוח תוכניות הזמר השונות מכריזים על תחרות "אלוף נולד". התוכנית מיועדת לילדים בגילאי 8-15 הרוכבים על אופנועי ימאהה או קוואסאקי. מבין המועמדים יבחרו 25 ילדים שיעברו סדנת רכיבה עם מדריכים מטעם מטרו, ובפסח תערך תחרות בין בוגרי הסדנה.
אלוף נולד – במטרו
צילום: מנהל
המנצחים בתחרות יזכו בפרסים בשווי עשרות אלפי שקלים – המקום הראשון יקבל פרס בגובה מחיר האופנוע שרכש, הציוד שרכש ועלות האחזקה של האופנוע במהלך תקופת התוכנית, המקום השני יקבל פרס בגובה עלות הציוד והאחזקה, והפרס למקום השלישי יהיה בגובה האחזקה או הציוד, הגבוה מבינם.

יוזמה יפה, שאנו מקווים כי תלווה גם בתמיכה ישירה במרוצי האנדורו והמוטוקרוס שיערכו בארץ, ובפעולות דומות מצד יבואנים אחרים.
אלוף נולד – במטרו
צילום: מנהל