בתערוכת דובאי לתעופה, הנערכת בימים אלה (8-12.11), הכריז יצרן המטוסים והמסוקים אירבוס על דגם חדש של מסוק, H160. דגם זה תוכנן על-ידי מעבדת העיצוב של פיג'ו, גוף שנוסד ב-2012 ונועד להעניק שירותי תכנון ועיצוב לגופים הנמצאים מחוץ לעולם המכוניות.
בהודעה לעיתונות מצוינות תכונות "לא הכרחיות" לפרויקט מסוג זה, כמו "קווים דינמיים וחלקים", "המייצגים אסתטיות חדשה למסוקים". הדגם, שישווק ב-2016, מיועד לאנשי עסקים, פינוי רפואי, קשר עם מתקנים מחוץ לחוף ועוד.

אירבוס היא שהוציאה את תכנון ועיצוב המסוק למכרז חיצוני כדי לקבל רעיונות חדשים. ואכן, גם אירבוס עצמה הושפעה מהז'רגון המוכר, ומדברת על כך שהשתמשה בעיצוב של פיג'ו על-מנת "להגדיר אישיות חזקה של המסוק, כדי לבטא השתקפות של החדשנות, הביצועים והרגש הייחודיים ל-H160". ויש לכך סיבה טובה: "עיצוב זכה לקדימות בתכנית של ה-H160 כדי שיביא לביטוי את האישיות והביצועים שלו", אמר גיום שילן, ראש התכנון והעיצוב באירבוס מסוקים. בקיצור: עיצוב מוכר, גם במסוקים.
פיג'ו מעצבת גם מסוק
צילום: מנהל

קווי המתאר מתוארים כעתידניים והם מודגשים על-ידי חלונות מזוותים. הבסיס לעיצוב המסוק נעוץ בדגם קודם, דופין (הוצג ב-1975), שיש לו רוטור ייצוב "מוגן" ומאופיין באף חגיגי, "אייקוני" נאום אירבוס. ואם זה מוכר לכם, הרי זה בגלל גרסה אחת בשם " HH-65 דולפין" ששירתה בחיל האוויר (1985-1997), והוחלפה במשהו דומה ומתקדם יותר: AS565 פנתר – גם הוא מאותו מקור; בשני המקרים, מסוקים אלה משמשים את ספינות חיל הים.

הדגם החדש כולל חידושים נדרשים כמו מבנה מחומרים מרוכבים, מייצב כנפונים, רוטור אחורי משופע וקצות בטכנולוגית "קצה כחול", המפחיתה לפי אירבוס את עוצמת הרעש ב-4 דציבלים.
פיג'ו מעצבת גם מסוק
צילום: מנהל