יצרנית הרכב הגדולה בקוריאה הטילה את הפצצה לה ציפו כולם – תת-המותג ג'נסיס יהפוך למותג יוקרה עצמאי. הכתובת הייתה על הקיר; ליצרנית הקוריאנית היו שאיפות להפוך לאחת מהגדולות בעולם, מטרה אותה השיגה בהצלחה יתרה. כעת, כאחת מחמש היצרניות הגדולות בעולם (יחד עם קיה שבבעלותה), פונה יונדאי לשדרג את מעמדה, גם להגדלת המכירות – אבל לא רק.
 

הכנות ממושכות
את הניצנים הראשונים למהלך ראינו כבר בשנת 2007, אז הציגה יונדאי לראשונה את קונספט ג'נסיס, מכונית סלון עם הנעה אחורית (וגם כפולה), שהתייחסה לב.מ.וו סדרה 5 כנקודת ייחוס, וכיוונה בשלב ראשון ללקסוס GS, כשהיא מתוכננת בעיקר לשווקים כמו דרום קוריאה וארה"ב. בחזית, במקום סמל יונדאי, ניתן היה למצוא סבכה מרשימה שהציגה לראשנה סמל ייחודי לדגם. בהמשך סמל זה יהפוך לסמל יצרנית היוקרה החדשה. דגם לייצור הוצג בתחילת 2008 וזכה להצלחה נאה למדי בעיקר, אך לא רק, בזכות תמורה טובה מאוד למחיר ביחס למתחרות מגרמניה ויפן. המכונית מצדה זכתה לחמישה כוכבים בכל בדיקות הריסוק של NHTSA האמריקאי, ויונדאי הכריזה כי "הדגם מעניק ביצועים כמו ב.מ.וו סדרה 5, עם אבזור הפנים כמו של סדרה 7 ובמחיר של סדרה 3".
 
ג'נסיס
צילום: מנהל 
ביונדאי הכריזו על ג'נסיס כמותג יוקרה עצמאי

עם ההצלחה בא התיאבון, ויונדאי הציגה גרסת קופה לג'נסיס ששימשה כמקדמת תדמית ספורטיבית למותג. השלב הבא בתהליך התרחש בשנת 2009, אז הציגה היצרנית דור חדש ל"אקווס" (Equus), מכונית פאר שנועדה עד אז לשוק הביתי. דור שני לג'נסיס הוצג בשנת 2013 – והפעם עם ממדים של מכונית פאר – למרות שלא הוגדרה ככזו: בסיס גלגלים של 301 ס"מ, אורך של 499 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ וגובה של 146 ס"מ. דגם זה הציג כבר קו עיצוב חדש שנבדל מדגמי יונדאי המוכרים, ונמכר אך ורק עם סמל תת-המותג החדש.

וכעת, לדבר האמתי
כאמור, כעת הכריזה יונדאי על הקמת מותג יוקרה עצמאי תחת השם אותו השרישה בעשור האחרון – ג'נסיס. המותג החדש זוכה למהדורה מעודכנת של הסמל איתו הוצג הדור הראשון – כזה שמזכיר (וכנראה שלא במקרה) את זה של בנטלי, סמל מובהק ל"כסף ישן", עניין משמעותי מאוד בשוק הביתי ולא פחות חשוב בשוק יעד ענק: סין.

היצרנית הטרייה הודיעה כי תאמץ סימול דגמים המשלב בין האות G (ג'נסיס) למספר שיעיד על מיקום הדגם בהיצע. כך, הג'נסיס החדשה שהוצגה לפני כשנתיים תזכה לשם G80, ומעליה יתמקם הדור הבא לאקווס תחת השם G90.

רמז: מתחרה ל-S קלאס
זמן קצר לאחר ההודעה על המותג החדש חשפה יונדאי שני איורים (בתמונה הראשית ובתמונה למטה) המרמזים על אותה G90 חדשה. ממה שניתן ללמוד מהתמונות נראה כי ה-G90 היא המשך ברור של קונספט G ויז'ן שהוצג באוגוסט האחרון והגיע לתערוכת פרנקפורט בספמטמבר. יחד עם זאת, נראה שקיים לא מעט דמיון ביחס למתחרות מגרמניה כמו ב.מ.וו סדרה 7 בחזית או מרצדס S קלאס מאחור.
 

יהיה מסקרן לראות את התפתחות המותג הצעיר ולגלות האם הקוריאנים יצליחו לעשות עם ג'נסיס מעשה טויוטה עם מותג לקסוס המצליח. בכל מקרה, יונדאי מתכוונת לענות על חלק מיצר הסקרנות הזה כבר בתחילת חודש דצמבר, אז היא צפויה להציג את ה-G90 החדשה.
 
יונדאי G90
צילום: מנהל
יונדאי G90