באופן מסורתי, הרבעון האחרון של השנה הקלנדרית עמוס במבצעי מכירות בענף הרכב. גם אם עוד לא קראתם את ידיעת המבצעים שלנו, קשה שלא לשים לב לשפע הפרסומות במדיות השונות. בין היבואנים המקיימים ימי מכירות נמצא יבואן יונדאי, כלמוביל. אנשי יונדאי שייכים לאסכולה שדוגלת באי-פרסום ההטבות במבצע – אז יצאנו לבדוק בעצמנו. השורה התחתונה, לחסרי הסבלנות, היא שעיקר ההטבה היא לרוכשים במסלול הטרייד אין, בעוד ההנחות למזומן קטנות והמימון הוא בתנאים המקובלים.

ביקרנו בשני אולמות תצוגה של יונדאי – האחד בהרצליה והשני בתל-אביב – וגילינו חווית שירות שונה למדי.

לכל אחת מהסוכנויות נכנסנו כשאנחנו מצוידים ב-90,000 שקלים ונכונות ללקיחת מימון. מבחינת דגמים, הגענו עם ראש פתוח – אבל כן היו חשובים לנו מרווח פנימי ואבזור מותרות.
יונדאי I30
צילום: מנהל

בשני הסניפים תהליך אבחון הצרכים שלנו מצד נציגי המכירות היה בסיסי, בעיקר בסניף בהרצליה – שם בעיקר נשאלנו באיזה דגם אנחנו מעוניינים, למרות שלא היה לנו מושג. בסופו של דבר, בחרנו להתמקד בשני דגמים פופולאריים שעברו שינויים בעת האחרונה – יונדאי טוסון החדש וה-i30 המחודשת. לזכותם של הנציגים יאמר כי הם לא "דחפו" בכח אף מוצר, אך היחס אל יונדאי i30 היה בבירור קריר יותר ופחות נלהב. הוסבר לנו כבדרך אגב כי מדובר בדגם מעודכן, מבלי לספר על השינויים שעבר הדגם - שכוללים תיבת הילוכים חדשה ושונה לחלוטין... בהרצליה אפילו לא טרחו להראות לנו את שתי המכוניות, שלא לדבר על להושיב אותנו בתוכן.

אחרי ההסברים על שני הדגמים, ביקשנו לקבל התייחסויות בנוגע למחירים – ובעניין הזה אכזבו אותנו שני הנציגים עמם נפגשנו, מי יותר ומי פחות. תחילה נקדים ונאמר כי ההטבה המשמעותית ביותר היא עסקת הטרייד-אין, שיכולה להגיע עד זיכוי במחיר-מחירון על הרכב הישן – בעוד שבדרך כלל נהוג להפחית כ-15% ואף יותר ממחיר המחירון; ישנן גם הנחות מזומן, אך הן קטנות יחסית – על יונדאי טוסון ישנה הנחה של 2000 ש"ח (כך שמדובר ב-145,000 ש"ח לטוסון 1.6 ליטר "על הכביש" – עם איתוראן, חיישני רוורס ואגרת רישוי) בעוד שעל i30 נותנים "הנחה טובה קצת יותר" – ולא הסכימו לפרט. כנראה שביונדאי עושים הדרכות בביטחון שדה במקום במכירות... אגב, גם את המעט הזה הצלחנו לגלות רק בביקור השני, בתל-אביב – הסוכן (החשאי?) בהרצליה היה שתקן עוד יותר. והודיע לנו שיספר על הנחות המזומן ואופציות המימון רק אחרי שנחליט אם אנחנו רוצים טרייד-אין או לא. ממש לא לעניין.
יונדאי יונ-DAY
צילום: מנהל
מבחינת מימון, ניתן לקבל מימון חוץ-בנקאי (באמצעות יחידת המימון של כלמוביל) למשך עד 36 חודשים, בריבית פריים (ויש גם עמלת הקמת הלוואה) – מימון אותו ניתן לקבל בנוסף להנחת המזומן.

לסיכום, ימי המכירות ביונדאי מיועדים בעיקר למעוניינים לשדרג את רכבם במסלול טרייד-אין. הנחת המזומן שניתנה לנו על הטוסון קטנה, וההנחה על ה-i30 כנראה לא גדולה בהרבה. אבל מטרידה יותר היא הגישה החשאית של אנשי המכירות – אם לא על החידושים ברכב, לפחות שיתנו את המידע המלא על מחירים ותנאי רכישה. הלא לשם כך הלקוח טרח והגיע עד לאולם.

יונדאי hyunday
צילום: מנהל