פורמולה 1 הונגריה, פטל מנצח, המילטון מסיים שישי - אוטו

פורמולה 1 הונגריה, פטל מנצח, המילטון מסיים שישי

עונת הגרנד פרי של 2015 נכנסת למחצית השנייה שלה עם סיום המירוץ בהונגרורינג – ועושה את זה באופן יוצא דופן. מה שהיה ברור עם תחילת המירוץ, היה שונה לגמרי במהלכו והפתיע בסופו

לואיס המילטון ומרצדס, ניקו רוזברג ומרצדס קבעו את הזמנים הטובים במקצי הדירוג לקרת הגרנד פרי ההונגרי. אלוף העולם הקדים את חברו לקבוצה בחצי שנייה והפגין שליטה מלאה בכל סוף השבוע.

השליטה ההולכת ונמשכת של מרצדס, עם שני נהגיה המובילים בראש, הודגשה עוד יותר באותו מקצה דירוג: שלושת המתחרים העיקריים האחרים – פרארי, וויליאמס, רד בול – לא הצליחו לייצר צמד מוביל ודומיננטי. פרארי התמקמה במקומות 3 (פטל) ו-5 (רייקונן); רד בול ב-4 (ריקארדו) ו-7 (קוויאט) ואילו וויליאמס ב-6 (בוטאס) ו-8 (מסה).

בקיצור, אמר הסיכום, מה שהיה הוא שיהיה.

יום מירוץ
לפני תחילת המירוץ כיבדו המשתתפים והקהל את זכרו של זי'ל ביאנקי שמת לפני מספר ימים לאחר שאיבד את הכרתו בגרנד פרי של יפן בחודש אוקטובר 2014.

המתחרים עמדו לפני 69 הקפות. קצת יותר מ-300 ק"מ. זמן השיא להקפה במסלול הוא של שומאכר, המנצח ב-2004 – הפעם האחרונה בה מישהו זכה בהונגרורינג ובאליפות העולם ב-F1 באותה שנה. המילטון – עם רקורד מרשים העונה, מקום ראשון על הגריד ולאחר סוף שבוע כזה – מקווה לשבור את הנאחס; יש לו הכלים ונקודת ההתחלה.

ואכן, המילטון ורוזברג היו ראשונים – אבל רק עם הזינוק. פטל, במהלך מרהיב, פרץ והתייצב ראשון, וזו הייתה רק ההתחלה, הרעה מאוד, עבור מרצדס: רייקונן מיקם עצמו שני על-חשבון רוזברג – והמילטון טועה, מאוד (בגלל רוזברג, לפי מה ששידר): הקפה ראשונה, ואלוף העולם במקום העשירי(!). מסה נענש על מיקום לא נכון עם תחילת המירוץ בחמש שניות. המילטון עוקף אותו, עם מגע גלגלים ואחר כך את פרז. מקום שמיני; 30 שניות מפטל. כניסות ראשונות לרחבה – והמילטון כבר חמישי.

רוזברג, שלישי, דוחה כניסה לרחבה, אולי החלפה אחת. דבר אחד ברור: הוא לא מאוד נלחם. המילטון דווקא כן, קובע את זמני ההקפה הטובים במירוץ.

שעה אחרי, תאונה ראשונה. בהקפה ה-43 ניקו הלקנברג פוגע בגדר הצמיגים, ומביא להוצאת "מכונית קוצבת וירטואלית"; האם זה יעזור להמילטון, שכבר הגיע למקום הרביעי?

זה מתחיל להסתדר. זה לא
רייקונן מאבד כוח בפרארי שלו, מרצדס לוחצת, רוזברג אמור לצאת למתקפה – גם בגלל שסיפרו לו שהמילטון מתקרב אליו, גם בגלל שיידעו אותו על הבעיות של רייקונן – ואז הרכב של המילטון מעורב בתאונה עם ריקארדו ויורד למקום השישי.

רוזברג עולה לשני – וריקארדו של רד בול מתמקם במקום השלישי. אבל המצב ממשיך להתדרדר עבור אחרים: 15 הקפות לפני הסיום רייקונן במקום ה-5, המילטון במקום ה-13(!) (לאחר סחרור בגלל היגוי יתר) ואז הוא מתבשר גם כי נמצא אחראי לאותה תאונה, מה שעולה לו ב-20 שניות. ויש דברים חיוביים: שני המקלארן בתחום הנקודות.

לקראת הסוף, דניאל ריקארדו ממש מסכן את רוזברג (0.5 שניות), לא מאוד רחוק מפטל, המוביל בהפרש קטן (1.2 שניות). לפחות מסע הייסורים של רייקונן תם, כאשר המנוע כושל. קבוצת פורסה אינדיה מאבדת בהקפה ה-62 גם את פרז, הנציג השני שלה, לאחר התאונה של הלקנברג.

והמילטון? עבורו המירוץ עוד לא הסתיים. בהקפה ה-63 הוא מרוויח מעונש על מאלודנאדו ועוקף את באטון – והוא במקום השמיני, המקום שממנו מקבלים נקודות. וכן, זה לא נגמר.

בהקפה ה-64 ריקארדו השלישי מנסה לעקוף את רוזברג שעדיין מקווה לעקוף את פטל; התוצאה: תאונת חזית-אחור, תקר לרוזברג הפורש לרחבה ויוצא ממנה אחרי המילטון, אובדן כנף לריקארדו – וקוויאט מתייצב במקום השני(!). וכך זה מסתיים, 69 הקפות אחרי.

נגמר, לא כמו שהתחיל
מרצדס, שליטה בלעדית במירוצי הדירוג של סוף השבוע עם שני הנהגים המובילים את העונה, סיימה את המירוץ במקום אחר לגמרי. גם שני הפייבוריטים, המוביל והאלוף המכהן המילטון ורוזברג השני לו, כשלו במירוץ הזה, ועם לא מעט אחריות שלהם. "יום לא מוצלח במשרד", סיכם נייג'ל מנסל, אלוף עולם בפורמולה 1.

מול כל אלה בולט ההישג המרשים של פטל, שפרץ למקום הראשון מהמיקום השלישי – ונשאר שם עד הסוף.

המירוץ הבא יתקיים כמעט בעוד חודש, ב-23.8.13, פותח תקופה של שלושה חודשים בהם יתקיימו תשעה מירוצים. הדברים היו מסודרים למדי לקראת המירוץ, קצת השתבשו אחריו. האם זה מקרה? שינוי מגמה? נאחס זמני? עקבו אתנו אחר הפרקים הקרובים בסדרה שתסתיים ב-29.11 באבו דאבי.

גרנד פרי הונגריה
1. סבסטיאן פטל- פרארי
2. דניל קוויאט- רד-בול
3. דניאל ריקארדו – רד בול
4. מקס ורשטאפן – טורו רוסו
5. פרננדו אלונסו - מקלארן
6. לואיס המילטון - מרצדס
7. רומאין גרוסיאן - לוטוס
8. ניקו רוזברג - מרצדס
9. ג'נסון באטון - מקלארן
10. מרקוס ריקסון – סאובר

אליפות העולם לנהגים, לאחר 10 מירוצים
1. לואיס המילטון – 202 נק'
2. ניקו רוזברג- 181 נק'
3. סבסטיאן פטל- 160 נק'
4. ואטרי בוטאס – 77 נק'
5. קימי ראיקונן – 76 נק'

אליפות העולם ליצרנים, לאחר 10 מירוצים
1. מרצדס – 383 נק'
2. פרארי – 236 נק'
3. וויליאמס- 151 נק'
4. רד-בול – 96 נק'
5. פורס אינדיה – 39 נק'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות