כמיליון מכוניות מדגמי פיג'ו 208 החדשה נמכרו מאז הושקה המכונית לפני שלוש שנים. מספר שהופך אותה לדגם הנמכר ביותר בהיצע של היצרן - וגם בארץ מדובר בדגם חשוב. אלא שבאופן כמעט מסורתי לפיג'ו, עקב האכילס שלו היה תיבה אוטומטית מיושנת ולא מספיק טובה. במתיחת הפנים שבצעו הצרפתים הם שמים לזה קץ. בגרסאות הרלוונטיות לשוק המקומי הוחלפו התיבה והמנוע בחטיבת כח חדשה ומתקדמת. זה אמור לסייע ל-208 בקרב מול המתחרות החדשות שהגיעו לאחרונה לארץ.

עיצוב
במבט ראשון השינוי שעברה ה-208 אינו גדול ודי מקובל במתיחות פנים, אבל איכשהו התוצאה מורגשת וקל לזהות את הגרסה החדשה. מלפנים השבכה כבר אינו צפה אלא אחידה ופרושה יותר, וניתן לקבלה בכמה גוונים, מסגרות וקישוטים כחלק מההתאמה האישית שפיג'ו החלה להציע. יחידות התאורה הוחלפו, יש חישוקים חדשים (כולל כאלה צבועים). יש גם צבעים חדשים ובפיג'ו גאים במיוחד בגווני האפור המחוספס הייחודיים, שלטענתם אינם יקרים או קשים לתחזוקה. למבחר נוספה גם רמת גימור ספורטיבית שמכונה GT, עם מאפיינים מה-GTI. התוצאה מודרנית יותר אבל גם כזו שמרגיעה את התחושה העמוסה שהייתה בעבר- בייחוד מלפנים. ה-208 נראית כעת יותר הרמונית.

פיג'ו 208: מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)
צילום: מנהל

הפנים
כרגיל, כניסה ל-208 דורשת הסתגלות להגה הקטן שממוקם מתחת למחוונים ויוצר תנוחת נהיגה שונה ותחושה מיוחדת. גם ממושב הנהג השינוי אינו גדול. הוא מתבטא בעיקר בשיפור מערך המולטימדיה (נוספה מצלמה אחורית בחלק מהגרסאות, ויש מירורלינק), עדכונים קלים ושיפור מסוים באיכות החומרים. גם כאן אחד השינויים הגדולים הוא האפשרות לקבל קישוטים לחלקים מסוימים או מושבים ספורטיביים ב-GT.
מבחינה בטיחותית פיג'ו גאים במיוחד באקטיב-סיטי ברייק - מערכת מניעת התנגשות שיודעת למנוע לחלוטין התנגשות במהירות של עד 20 קמ"ש, ולצמצם משמעותית את הנזק במהירות של כ-30 קמ"ש.

בתנועה
אבל השינוי הגדול מבחינתנו הוא, כאמור, חטיבת הכח החדשה. את מנוע ה-1.6 120 כ"ס המוכר מחליף משולש הצילינדרים החדש והמוגדש שפגשנו ב-308. כאן הוא מייצר 110 כ"ס (לעומת 130 כ"ס ב-308). את תיבת הארבעה הילוכים מחליפה תיבת שישה הילוכים פלנטרית (שוב, כמו ב-308). המנוע מבטיח למחוק את נקודת החולשה הישנה ומקיים. על הנייר הביצועים אמנם דומים, עם האצה למאה קמ"ש ב-10.9 ש' (10.7 ש' בעבר) אבל במציאות ההבדל מאוד בולט. חטיבת כח זו מרגישה חזקה מספיק וזורמת מאוד, ומייצרת ביצועים טובים ביחס לתחום. ולא פחות חשוב - היא מציעה פעולה נעימה בהרבה מבעבר. כמו באחות הגדולה, גם כאן המנוע מייצר גרגור נעים, ומאידך כמו שם גם כאן התיבה נוטה להציבו לעיתים בהילוך גבוה מדי שמעורר רעידות. רעידות אלה עלולות להתרחש גם במהירות איטית.

פיג'ו 208: מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)
צילום: מנהל

נוחות התנהגות
פיג'ו לא בצעו שינוי מהותי בכיול המתלים וה-208 מציגה נוחות מספקת ואופי נעים על חישוקי ה-17" הספורטיביים. עם זאת יש לשער שבגרסה המקומית, על חישוקים קטנים יותר, היא תציג נוחות עדיפה.
גם מבחינת הניהוג לא חל שינוי דרמטי. ה-208 עדיין מגיבה לפקודות ההגה באופן נחוש ומהנה, ומייצרת אחיזה מרשימה והתנהגות בטוחה. היא יכולה גם להעלות חיוך. באופן כללי נראה שהיא גם מייצרת תחושה מהודקת מבעבר.

סיכום
ה-208 הייתה מלידתה אחת המכוניות המוצלחות בקבוצת הסופרמיני. השינויים הקטנים שעברה, יחד עם השינוי הגדול בחטיבת הכח, בפירוש יוצרים שיפור ניכר. ומכיוון שמחירה לא אמור לעלות (למעשה יש לקוות שעם ההנהלה החדשה והאגרסיבית יותר של לובינסקי הוא אפילו יהפוך תחרותי יותר), ה-208 המחודשת עשויה להיות אחת הבחירות הטובות בקבוצתה כאשר תנחת בשבועות הקרובים בארץ.
פיג'ו 208: מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)
צילום: מנהל