ראשי LG מביטים בוודאי בקנאה בשכנה סמסונג, ובעיקר בנתח השוק שהצליחה לכבוש בשוק הסלולר הגדל במהירות, בעיקר בסמרטפונים. למרות שלמכשירי הדגל של LG בשנים האחרונות אין במה להתבייש מול המוצרים של סמסונג, ולא פעם הם אפילו בעלי מפרט עדיף, הם לא מצליחים להשיג את אותם היקפי מכירות.

יישום לקחים
מכשיר הדגל החדש של החברה, G4, יורש את G3, ולפי המידע שנמסר, נראה כי מהנדסי LG לקחו לתשומת ליבם את ההערות על הדור הקודם. המסך נשאר באותו גודל ("5.5) ועם אותה רזולוציה גבוהה מאוד (QHD, 2560x1440), אך אנשי החברה מבטיחים קונטרסט גבוה יותר וצבעים רווים יותר, שני תחומים שספגו ביקורת בדור הקודם. זכוכית המסך היא מהדור הרביעי של המותג גורילה גלאס, מה שאמור להעניק לטלפון עמידות משופרת בפני שריטות ושבר.

שינוי משמעותי נוסף הוא בגזרת המצלמות. המצלמה הראשית, בגב המכשיר, קיבלה עוד קצת פיקסלים (16 מגה פיקסל במקום 13) – וחשוב יותר: חיישן גדול יותר וצמצם פתוח יותר ליכולת משופרת בתנאי תאורה נמוכים; כך לפחות מבטיחים לנו.

אבל השיפור המשמעותי יותר הוא במצלמה המשנית, הקדמית. ב-G4 מותקנת מצלמת 8 מגה פיקסל, לעומת 2 מגה פיקסל בלבד ב-G3. גם LG הבינה כנראה שבעידן הנוכחי, בו אם לא צילמת סלפי אז זה לא קרה, המצלמה הקדמית חשובה לא פחות מהאחורית.

G4 – הושק מכשיר דגל חדש של LG
צילום: מנהל

מעבד, הבחירה המפתיעה
המעבד הוא במפתיע סנאפדרגון 808 של קוואלקום, ולא 810 הנפוץ בטלפוני העילית. על הנייר, מעבד זה פחות חזק מ-810, משום שהוא מסתפק בשש ליבות: שתיים "גדולות" וארבע "קטנות", שנכנסות לשימוש בהתאם לעומס, לעומת 4 ו-4 ב-810. עם זאת הוא מקזז חלק מהפער בזכות מהירות עבודה גבוהה יותר של הליבות הגדולות. כמו כן, מעבד זה אמור להיות חסכוני יותר מה-810, וליצור פחות חום, שתי תלונות שהועלו ביחס ל-810 בעבר.

מי שסובל מהתרוקנות מהירה של הסוללה, ישמח לשמוע כי הסוללה ב-G4 גדולה למדי – 3450MAH (או 3000, יש נתונים סותרים) – ובנוסף לכך היא נשלפת. תכונה זו מאפשרת החלפה מהירה בסוללה רזרבית במקרה שהתרוקנה. המעבד נתמך על ידי 3GB של זיכרון פעולה, שאמורים להיות די והותר גם למי שמריץ שפע אפליקציות במקביל. נפח האחסון עומד על 32GB וניתן להרחבה באמצעות כרטיס מיקרו SD בנפח של עד 2 טרה!, ושיהיה בהצלחה עם למצוא כרטיס כזה... (רמז - הוא לא קיים).

המכשיר החדש מעט גדול יותר מ-G3, אך עיצובו דומה למדי, ונראה שהחברה התרכזה בשיפור איכות החומרים וההרכבה – שעשו, לפי הדיווחים ברשת, צעד גדול קדימה. בין האופציות ניתן אף למצוא גב מעור!

מערכת ההפעלה אנדרואיד 5.1, היא העדכנית ביותר, ועליה הלבישה LG פיצ'רים משלה, כגון גלריית אלבומים חדשה והתרעה על אפליקציות שרצות ברקע וצורכות משאבים.

עכשיו נשאר לחכות למכשיר ולהתנסות בו ישירות. רק אז נדע כמה מהבטחות היצרן מתממשות בפועל ומה ערכן במציאות.

G4 – הושק מכשיר דגל חדש של LG
צילום: מנהל