היינו כחולמים. לפחות לרגע. הרי לא יכול להיות שאנחנו נמצאים בארץ ישראל. הרי לא יכול להיות שזה באמת קורה על כביש החוף, דרך בית אורן, כביש הצפון או צומת עמיעד. שיירת המכוניות המופלאות, קלאסיקות מענגות עין שרובן כבר חצו מזמן את גיל ה-50, שייטה על הכבישים בסדר מופתי ומרהיב, כאשר בדרך מסייעים לה אופנוענים וניידות של משטרת ישראל.
היינו כחולמים / הולילנד 1000
צילום: רונן טופלברג
"תעקוף תעקוף, עזוב אותך פס לבן..."

במקום להיות ציידים אכזריים הם הפכו לאנשים הטובים שמסייעים, עוצרים תנועה לטובת השיירה ועוזרים בהכוונה. וכאשר ארמדה של חובבי רכב וותיקים ומוכרים מסייעת גם היא בארגון ומלווה את השיירה באופנועים, היה ריחו של פיח המפלטים כמו זה של צמר גפן מתוק. לרגע הרגשתי כאילו הולילנד – שמו של הראלי – זו באמת ארץ קדושה, ולא פרשת שחיתות מביכה של השלטון המקומי.
היינו כחולמים / הולילנד 1000
צילום: רונן טופלברג
אסטון מרטין DB5. כמו של בונד רק בצבע של בנות

וזה אפילו משתפר
אבל כנראה שהחלק הטוב בסיפור עבורי היה שגם אני הייתי חלק מהשיירה הזו: יושב מאחורי הגה של מכוניות נדירות מבית ב.מ.וו. מכוניות שהגיעו בטיסה היישר ממוזיאון החברה במינכן. החברה הבווארית הייתה בין נותנות החסות לאירוע ושלחה לכאן שלוש מכוניות: ה-507 האייקונית, שערכה כשני מיליון אירו, ה-503 וה-3200 קופה. הן נולדו בשנות החמישים והשישים, סימנו פרק חשוב בתולדות החברה הגרמנית והן היום קלסיקה של ממש.
היינו כחולמים / הולילנד 1000
צילום: רונן טופלברג
אלי שאולי במכונת הנהיגה המושלמת. בערך

איזה כיף היה לנהוג בהן, לשמוע את צליל מנוע ה-V8 בתוך העלייה לבית אורן, להילחם בהגה הכבד בעליות של חמת גדר או להריח אדי בנזין מעורבבים בריחות פריחה על שפת הכינרת. וכאשר השכם בבוקר היום האחרון אני מכוון את ה-503 דרך העיר העתיקה של ירושלים ומקבל אישור נדיר להחנות אותה, לתמונה קבוצתית במתחם הכותל, קשה שלא להחסיר פעימה.
היינו כחולמים / הולילנד 1000
צילום: רונן טופלברג
"יש לך פנצ'ר? אל דאגה, הבאנו כל כך הרבה ספיירים..."
אירוע עולמי
כ-60 מכוניות מרחבי העולם השתתפו באירוע הזה, כמחציתן מהארץ. קבוצה גדולה ומרשימה הגיעה מארגנטינה עם פרארי 365GTS, אלפא רומיאו 8C משנות ה-20 ועוד אחרות, והיו גם לא מעט משתתפים מצפון אמריקה. הם עברו מרחק של 1000 מייל כאשר יצאו מתל-אביב, וחנו בלילות בטבריה, מצפה רמון וירושלים. כל זאת כאשר בדרך הם, כלומר אנחנו, עוברים בכבישי הנהיגה הטובים בארץ. המכונאים של מוסך אוטו איטליה סייעו כדי שכל המכוניות (למעט אחת) יגיעו לסיום בראש העין למרות מזג האוויר החם.
היינו כחולמים / הולילנד 1000
צילום: רונן טופלברג
ב.מ.וו 503
זה היה אחד מרגעי הקסם הבודדים בתרבות המוטורית שלנו, ואם הכוונה להפוך את הולילנד לאירוע מסורתי אנחנו בהחלט בעד. למעשה כבר עכשיו אני מפשפש לבדוק אם מפתחות ה-503 לא נשארו בכיסי לקראת האירוע הבא...

כתבה מלאה על המסע המרתק תתפרסם בגיליון מאי של אוטו.
היינו כחולמים / הולילנד 1000
צילום: רונן טופלברג
אלפא רומיאו 8C. חייבים נציגות איטלקית