צביקה פולק, נשיא כלמוביל המייבאת את מרצדס, יונדאי, מיצובישי וסמארט, מעריך שהמכירות בשוק הרכב המקומי יצטמצמו ב-2015 לעומת השיא שהושג כאן ב-2014. פולק, שאמר את הדברים בהשקת מתקן הטרייד-אין החדש של הקבוצה, מאמין עם זאת שהתחרותיות בשוק הרכב תגבר הן בגלל מותגים חדשים ששיווקם יתחיל במהלך השנה, והן בגלל השינויים בשער השקל ביחס למטבעות. ההשפעה של עליית ערך הדולר ביחס לשקל תהיה המשמעותית ביותר.

הלקוח, התחרות ו-i20
"הלקוח נהיה חד ומתחוכם ותהיה תחרות קשה יותר בשנה הבאה אבל אנחנו לא מפחדים מתחרות". בהתייחסו ליכולת יונדאי לשמור על המקום הראשון ב-2015 נוכח התייקרות דגמיה השיב פולק כי "מקום ראשון לא היה מטרה אלא תוצאה. אנחנו נעבוד קשה יותר כדי לשמור על המקום הזה, אבל גם אם זה לא יקרה, זה לא יהיה אסון".
יונדאי מתכוננת להשקת ה-i20 החדשה
צילום: מנהל
ה-i20 תגיע אלינו באמצע החודש הבא

ביונדאי מתכוננים להשקה המקומית של יונדאי i20 החדשה, היורשת לסופרמיני הנמכרת בארץ. הדגם החדש יצא לדרכו באמצע החודש הבא, כשהוא מצויד בשני מנועים/תיבות הילוכים: 1.2 ליטר ידנית (84 כ"ס) ו-1.4 ליטר אוטומטית (100 כ"ס) עם 4 הילוכים שתהיה החשובה בהיצע. גרסה זו מגיעה ל-170 קמ"ש ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-13.2 ש'. לפי היכרותנו עם יונדאי ולמרות עליית שער הדולר, יש לצפות למחיר תחרותי ולרמות אבזור גבוהות.
יונדאי מתכוננת להשקת ה-i20 החדשה
צילום: מנהל
בקרוב תגיע גם ה-i30 המחודשת

זו תהיה יריית הפתיחה לפעילות יונדאי ב-2105 בתחום הדגמים החדשים והמחודשים. בקרוב יוצגו הגרסאות המעודכנות של יונדאי i30 ו-i40, ואליהן עשויה להצטרף הסונטה ההיברידית שתגיע מארצות הברית. ייתכן ובסוף השנה כבר נראה כאן את היורש ל-iX35, אם כי רוב הסיכויים הם ששיווק הדור החדש לרכב הפנאי יחל ב-2016.
יונדאי מתכוננת להשקת ה-i20 החדשה
צילום: מנהל