חזי בן דוד, הבעלים של רשת מכוני הבדיקה קומפיוטסט, ידוע דווקא באהבתו היתרה לג'יפים. "מגיל 18, לא היה יום אחד בו לא היה לי ג'יפ", הוא אומר. נכון שעם הזמן, הגיל וההצלחה, הפך הג'יפ המרוט לדיסקברי 4 חדיש, אבל גם איתו יורד חזי לשטח טכני קשה בלי אבל ובלי חבל. "בשביל מה יש ארבע על ארבע" הוא מחייך לזה שמתעקש לשאול, מה לאריסטוקרט מאנגליה ולמדבר הישראלי. וכשאצל הבנאדם גם המקצוע וגם האהבה היא מוטורית, לא צריך להתפלא שחזי התאהב באריסטוקרטית אנגליה במלוא מובן המילה. מדובר ברולס–רויס ישנה, ששכבה הרוסה וקצת שרופה בחצר באילת. אומנם חזי כבר בעליה של רולס סילבר WRAITH 75' אותה רכש באי ביי, אולם הגרוטאה המלכותית שבתמונות, עם הגריל והפנסים הענקיים בחזיתה, שבתה את ליבו.

צילום: יואל פלרמן, מוסך 'מנטלי'
הגרוטאה המלכותית שבתמונות שבתה את ליבו של חזי בן דוד
משא ומתן קצר וקשוח, משאית שלקחה אותה מאילת למכון קומפיוטסט באור יהודה, החלפת בעלות מהירה וחזי הפך לבעליה של רולס רויס נוספת, סילבר דון שנולדה ב–1950. לחזי היה ברור מלכתחילה שלצד המכני הוא ידאג בעצמו, אבל את הפחחות החליט להפקיד בידיו של אבי, הבעלים של מוסך 'מנטלי' באור יהודה. "הוא שכן למכון שלי, ראיתי אותו עובד, ראיתי איך מכוניות נכנסות אליו ואיך הן יוצאות, וידעתי שהוא מסוגל לעשות עבודה יסודית - אם יקח את הפרויקט ברצינות הראויה".
צילום: יואל פלרמן, מוסך 'מנטלי'
והיא הוכנסה אחר כבוד לטיפול ארוך ומסור במוסך 'מנטלי'
ואבי אכן לקח את הפרויקט ברצינות. המכונית הכבדה, הצבועה במעין לבן מלוכלך - ובמצב הכי לא "מלכותי" - שניתן לתאר, פורקה לגורמיה וכל חלק וחלק שלה טופל בנפרד. יישור, השלמה בפיברגלאס, החלקה, צביעה נגד חלודה, צבע שחור ולבן קרם המתאימים לייחוסה - ושכבות רבות של לקה.
צילום: יואל פלרמן, מוסך 'מנטלי'
כל חלק שוייף באופן ידני
"שייפתי חלק אחר חלק ביד" רוטן אבי, "הידיים הלכו לי". צריך להסתכל על האלטרנטור או הסטרטר למשל, כדי להבין ולהעריך למה הוא מתכוון. סמלי הנחושת, המחוברים לחלקים אלו, צוחצחו בבראסו והם בוהקים ברמה שהיתה מעלה חיוך של סיפוק גם על פניו של הרס"ר הכי קפדן בחיל האוויר. חזי, בניגוד למקובל, לא נבר באיביי ופורומים בחו"ל אחר חלקים. אם חסרו ניקלים - אבי ייצר חדשים במו ידיו. בד בבד, המושבים נעטפו בעור בצבע בז', הרצפה רופדה בשטיחים, המערכת החשמלית שוחזרה, חלקים פורקו, נלמדו וחוברו מחדש.
צילום: יואל פלרמן, מוסך 'מנטלי'
כל מערכות הרכב פורקו והורכבו מחדש במהלך השיפוץ
"זו מכונית לא נורמאלית" אומר חזי, "לא בונים בצורה כה מסיבית היום. הלוגיקה שונה. למשל, יש משאבה הידראולית שמשמשת את הבלמים הקדמיים, האחוריים מופעלים מכאנית - אבל רק כשהמכונית נוסעת והגלגלים מסתובבים. במצב סטטי, הם משמשים כבלם היד."
כשישה חודשים אחרי שהגיע למוסך 'מנטלי', יצאה משם הרולס, שבמקור הייתה בבעלות של שחקנית קולנוע הולנדית, בכוחות עצמה. היה שווה להיות שם ולראות את האצילה האנגליה מתגלגלת החוצה מהמוסך. לא כל יום אצילה שכזו נולדת מחדש.
צילום: יואל פלרמן, מוסך 'מנטלי'
תא הנוסעים הופשט לחלוטין
צילום: יואל פלרמן, מוסך 'מנטלי'
וזו התוצאה בגמר השיפוץ

Silver Dawn הדגם, שהתבסס על הבנטלי מארק 4, יוצר בשנים 49'–55' והיה הרולס-רויס הראשונה שבה החברה עצמה בנתה את המרכב (ולא בונה מרכבים חיצוני). 760 מכוניות יוצרו בסך הכל במהלך השנים, כאשר בתחילת הדרך היא נועדה לייצוא בלבד, ולא נמכרה באנגליה. המנוע - 6 ציל' בטור בנפח 4257 סמ"ק (הוגדל ל-4566 סמ"ק בשנת 51') – משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 4 היל', כאשר תיבה אוטומטית הוצעה כאופציה מ-52'.


צילום: יואל פלרמן, מוסך 'מנטלי'
רגע לפני הכניסה לצביעה
צילום: יואל פלרמן, מוסך 'מנטלי'
כך היא נראיתה אחרי שנצבעה בצבע בסיס
צילום: יואל פלרמן, מוסך 'מנטלי'
זו התוצאה אחרי אין ספור שכבות צבע ולכה