קאדילק, מותג היוקרה של ג'נרל מוטורס, מציג בתערוכת לוס אנג'לס את גרסת הביצועים V ל-ATS, המשפחתית הגדולה שלו - בדיוק כפי שנעשה עם CTS, מכונית הסלון של החברה. וממש כמו עם CTS, גם כאן מוצעת גרסה V גם בסדאן וגם בקופה.

אז איך מזהים את ATS-V? חישוקי "18 רחבים עטויים גומי ברוחב 275 מאחור ו-255 מלפנים, תפיחה על מכסה המנוע וכמובן, סמלים. חדי העין ישימו לב לתפיחות בכנפיים ובפגושים מעט קרביים יותר. מבט פנימה אל תא הנוסעים יגלה מושבי ריקארו בעלי תמיכה צדית משודרגת וחישוק הגה עטוי עור או אלקנטרה (בחירה).

צילום: מנהל
בתא הנוסעים מחכים מושבי ריקארו
ל-ATS-V מנוע בנפח 3.6 ליטר עם צמד מגדשי טורבו. שיא ההספק, 455 כ"ס, מגיע ב-5500 סל"ד, ואילו נתון המומנט הוא 61.5 קג"מ ב-3500 סל"ד. שתי תיבות הילוכים לבחירה: ידנית עם שישה הילוכים והתאמת סל"ד אוטומטית או אוטומטית עם שמונה הילוכים עם בקרת שיגור; שתי התכונות הנ"ל למיצוי מלא של יכולת התאוצה. להנעה האחורית מצטרף דיפרנציאל מוגבל החלקה (אלקטרוני).
הביצועים לא פחות ממעולים: תאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת רק 3.9 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 300 קמ"ש.
המרכב טופל לטובת אווירודינמיות משופרת וחיזוק כוח ההצמדה. המתלים כוילו מחדש בשביל לספק יכולת גבוהה גם בכבישים מפותלים - וגם במסלול; דור III למתלים מגנטיים מספק תגובת שיכוך מהירה ב-40% מאשר קודם, ואילו כיול ייעודי הביא לקשיחות מבנית גבוהה ב-25% מאשר בדגם הרגיל, כאשר ההתנגדות לכוחות גלגול גבוהה ב-50%. ל-V הגה של ZF עם יחס העברה משתנה, שלושה מצבי נהיגה - תיור, ספורט ומסלול(!) - ומערכת בלמים מבית ברמבו.

צילום: מנהל
שתי תיבות הילוכים לבחירה, ידנית עם שישה יחסים ואוטומטית עם שמונה
ישנה עוד ATS-V בהיצע. שמה המלא הוא ATS-V.R והיא לא תקבל לוחית רישוי לנסיעה בכביש. זוהי מכונית מירוץ שתתחרה בקטגוריית GT3 וכל כולה מוכוונת מסלול: החל מגוף רחב משמעותית, דרך כנף אימתנית מאחור ועד כלוב התהפכות.
תחנת הכוח כאן חזקה עוד יותר, לא פחות מ-600 כ"ס, ואילו המשקל נמוך משמעותית, רק 1315 ק"ג.

צילום: מנהל
ATS-V.R, והיא נראית לא פחות טוב מאיך שהיא מאיצה