עוד לא רוענן המסך שהציג את הכרזת פורד על S-מקס החדש, וכבר הוכרז דגם מחודש של המיניוואן הקטן ממנו: פורד C-מקס. דגם זה יושב על רצפת פורד פוקוס (דור 3), ומוגש גם בגרסת גרנד לשבעה נוסעים – ממש כמו סיטרואן C4 פיקאסו ורנו גרנד סניק.
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי פורד חייג ל-3262* או לחץ כאן

העיצוב חודש לגמרי, וכמו ב-S ובשאר דגמי פורד החדשים, מתבססת החזית על סבכה טרפזית, שהיא ציטוט ישיר מאסטון מרטין. המופע כולו נאה מזה של הדגם הקודם, עם הופעה הרמונית וחלקה יותר. גם עיצוב הפנים זכה לשדרוג בהופעה – כולל מסך מגע 8 אינץ' ענק במרכז הקונסולה – ולהעשרת רשימת האבזור. פורד לא מסרה פרטים על ממדי הרכב.
צילום: מנהל
על ההנעה ממונים שני מנועי בנזין מוגדשים: 1.0 ליטר, 100 ו-125 כ"ס ו-1.5 ליטר חדש, 150 ו-182 כ"ס. גם לדיזל החדש נפח 1.5 ליטר והוא מנפק 95 או 120 כ"ס.

המרכב המחודש שופר לעמידות טובה יותר בפני רעשים עם שמשות משופרות, יותר חומרי בידוד ותכנון מחודש לחישוקים. פנים הרכב, מספרת פורד, שודרג באיכות, במקומות האחסון ובתפעול, עם צמצום מספר הכפתורים בסביבת הנהג.

אבזור הבטיחות עשיר ביותר וכולל: התראת תנועה חוצה, מערכת חנייה אוטומטית כולל ניצבת למדרכה ויציאה מהחנייה, האטה מול עצם נייח בתנועה עירונית (30-50 קמ"ש), האטה מול עצם נייד (8-180 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה אדפטיבית לפי התנועה בדרך ותפעול קולי כולל למערכת הניווט; "אני רעב" יעלה על המפה מסעדות ראויות וקרובות.
צילום: מנהל

גם כאן הורכבה מערכת MyKey המיועדת לנהגים צעירים. המערכת מגבילה מהירות, מבטלת נטרול מערכות בטיחות (ESP), מגבילה את עוצמת מערכת השמע, מונעת את הפעלתה אם לא כל הנוסעים חגורים(!) ומנטרלת שיחות סלולריות.

מאז שהוצג הדגם ב-2003 נמכרו 1.2 מיליון יחידות ממנו, ובכורה של הדגם המחודש תהיה בפריז בתחילת אוקטובר.
עוד על פורד באתר 'אוטו':