תערוכת פריז בפתח וביונדאי משחררים כנראה את הידיעה האחרונה עד להצגה הרשמית של ה-i20. אם עד כה קיבלנו בטפטופים שביבי מידע, כעת התמונה שלמה. יונדאי חושפת את תא הנוסעים ואת המנועים.

יונדאי i20 ממשיכה את קו העיצוב העדכני של יונדאי (Fluidic Sculpture 2.0). המכונית בעלת יחידות תאורה גדולות מסוג לד, סבכת משושה גדולה מלפנים, וקו מותניים גבוה. מאחור, יחידות תאורה צרות וקורות C מושחרות בכדי ליצור מראה דינאמי. אין ספק שהתוצאה הסופית נאה ובעלת נוכחות גבוהה משל הדור היוצא.

יונדאי i20 – פרטים מלאים
צילום: מנהל
מיישרת קו עם העיצוב החדש של החברה

הפלטפורמה חדשה לחלוטין. ה-i20 ארוכה ב-3.5 ס"מ מהדור היוצא, ומציגה נתון של 403.5 ס"מ. גם בסיס גלגלים צמח וכעת מתהדר ב-257 ס"מ (4.5 ס"מ יותר מבעבר). הקוריאנים מבטיחים כי המידות הנדיבות יהפכו את ה-i20 לאחת המכוניות המרווחות בסגמנט ומתגאים בגג הפנורמי השקוף שיוצע עם המכונית. נפח תא המטען, אגב, עומד על 326 ליטר.

תא הנוסעים, באם לשפוט לפי התמונות, כבר לא יהא אפרורי. חציו העליון של תא הנוסעים יתהדר בצבע שונה, לפי בחירה: אפור, אפור בהיר, בז' וחום. משהו כזה. מערכת אוטו מתנצלת על היותה סטרייטית בעלת הבנת צבעים מוגבלת. גם איכות החומרים שודרגה, לפי יונדאי.

יונדאי i20 – פרטים מלאים
צילום: מנהל
יונדאי מבטיחה תא נוסעים איכותי מבעבר

יחידות הכוח שיגיעו עם המכונית: 1.25 ליטר הוותיק, ארבעה צילינדרים, לוגם בנזין כמובן, ויוצע בצמד הספקים (75 ו-84 כ"ס), וכרגע הוא משודך רק לתיבת הילוכים ידנית בת חמישה מהלכים. בנוסף יוצע את ה-1.4 ליטר, ארבעה צילינדרים וגם הוא לוגם בנזין. כאן תמצאו 100 כ"ס ותהיינה בחירה בין תיבת הילוכים ידנית בת שישה מהלכים ובין תיבת הילוכים אוטומטית בת ארבעה הילוכים. בנוסף יהיו צמד מנועים לוגמי סולר, שכנראה ולא יחתימו דרכון.

ביצועים: עם מנוע ה-1.25 ליטר בעלת ה-75 כ"ס, ידרשו לכם 13.6 שניות בכדי להגיע ממצב עמידה למאה קמ"ש, והמהירות המרבית 160 קמ"ש (13.1 שניות ו-170 קמ"ש בגרסת ה-84 כ"ס). מנוע ה-1.4 ליטר כבר מציג ביצועים טובים משמעותית, עם התיבה הידנית הוא מאיץ למאה תוך 11.6 שניות, והמהירות המרבית בת 186 קמ"ש. עם התיבה אוטומטית הביצועים פחות מרשימים, 13.2 שניות ו-170 קמ"ש בהתאמה.
יונדאי i20 – פרטים מלאים
צילום: מנהל