1972-1980 (W116) – דור ראשון
מייסדת השושלת, המכונית הראשונה שקיבלה את השם S קלאס וזוכת תואר “מכונית השנה באירופה” ב-1974. מעבר לאופציות נוחות, כיאה למכונית הדגל של יצרן יוקרתי (כמו תיבה אוטומטית עם ממיר מומנט ובקרת שיוט[משנת 1975]), מרצדס הפגינה גם מודעות לבטיחות – מיכל הדלק הוזז אל מעל הציר האחורי כדי למנוע נזילה בזמן תאונה, ו-ABS הוצע משנת 1978. ה-450 SEL (עם מנוע בנפח 6.9 ליטר!) הציעה משנת 1975 מערכת מתלים הידראולית עם כוונון גובה. הדגם הוצג (לראשונה בסגמנט) גם עם מנוע דיזל, ובהמשך גם טורבו-דיזל. בסה”כ יוצרו 473,053 יחידות.
אורך: 496 ס”מ, בסיס גלגלים 286.5 ס”מ.
מנועים: החל מ-2.8 ליטר 160 כ”ס ב-S280 ועד 6.9 ליטר, 286 כ”ס ב-450SEL
מרצדס S קלאס / סקירת דורות
צילום: מנהל
1979-1991 (W126) – דור שני
הדוק השני של ה-S המשיך את הקו היוקרתי עם שפע של אופציות מיוחדות לזמנן. בצד הבטיחות נציין כרית אוויר לנהג וכריות צד, כולל מתיחה לחגורת הבטיחות בזמן תאונה, וגם כרית אוויר לנוסע (מ-1988). מושבים חשמליים עם זיכרונות (אופציה), הגה מתכוונן חשמלית (משנת 1985) ובקרת משיכה (ASR) כאופציה בדגמי ה-V8 (משנת 1985). בסה”כ יוצרו 818,036 יחידות, מה שהופך אותה ל-S קלאס המוצלחת ביותר מבחינת מכירות. במבחן המציאות, רבות מהמכוניות האלו עדיין נוסעות, גם בכבישי ארצנו.
אורך: 501.9 ס”מ, בסיס גלגלים 293.6 ס”מ.
מנועים: החל מ-3.0 ליטר 125 כ”ס ב-300 SD (דיזל) ועד V8 5.5 ליטר 299 כ”ס ב-560 SE.
מרצדס S קלאס / סקירת דורות
צילום: מנהל
1991-1998 (W140) – דור שלישי

המכונית גדלה משמעותית - וגם המחיר היה גבוה משמעותית משל הדור הקודם. ה-S הציעה מנועי בנזין עם 4 שסתומים לצילינדר, ובפעם הראשונה במכונית נוסעים של מרצדס הוצע מנוע V12, שסיפק 408 כ”ס (הספק מטריטורית מכוניות העל של התקופה). מסורת שממשיכה עד היום בדגם הבכיר של ה-S קלאס – ה-S600. התיבה האוטומטית קיבלה הילוך חמישי (הוצעה כסטנדרט מ-1995 בדגמים הבכירים). מה עוד? תגבור משתנה להגה לפי מהירות הנסיעה, חלונות כפולים לשמירה על השקט בתא הנוסעים, בקרת אקלים, דלתות ‘וואקום’ וסגירה חשמלית לתא המטען (אופציה). בקרת יציבות הצטרפה בשנת 1995, אופציה בכל הדגמים למעט ב-600, שם היתה כסטנדרט. חיישני חניה, מערכת ניווט, תפעול קולי ופנסי קסנון (משנת 1996). בסה”כ יוצרו 432,732 מכוניות.
אורך: 511.3 ס”מ, בסיס גלגלים 304 ס”מ.
מנועים: החל מ-2.8 ליטר 193 כ”ס ב-S280 ועד V12 6.0 ליטר 408 כ”ס ב-S600.
מרצדס S קלאס / סקירת דורות
צילום: מנהל
1998-2005 (W220) – דור רביעי

אחרי הביקורות הרבות על העיצוב הכבד של הדור הקודם, מרצדס שינתה כיוון לחלוטין עם הדור הרביעי, שנראה קטן וקל מקודמו, למרות שההבדלים בפועל היו זניחים. זה בא לידי ביטוי גם במקדם גרר מעולה של 0.27. חידושים? בשפע - כיבוי חצי מהצילינדרים בשיוט ב-S600 (אופציה ב-500), מתלי אוויר, חיישני אורות, מערכת ה-Command לתפעול המערכות במכונית (אופציה), בקרת אקלים מפוצלת, אוורור מושבים, בקרת שיוט אקטיבית (אופציה), כניסה והתנעה ללא מפתח, פנסי בי-קסנון אקטיביים, מערכת Pre-Safe מ-2002, מנוע דיזל V8 וגם אופציה להנעה כפולה, לראשונה בסדרה. זו גם ה-S קלאס הראשונה שהוצעה בגרסת AMG – S55 עם מנוע 5.4 ליטר V8 עם מגדש-על שסיפק 354 כ”ס. אח”כ הגיעו גרסאות AMG נוספות לדור הרביעי, כולל ה-S65 ב-2003, עם מנוע V12 מוגדש בנפח 6.0 ליטר שסיפק לא פחות מ-612 כ”ס (עם אופציה לשיפור ל-740 כ”ס על ידי תוכנה בלבד). כ-485 אלף יחידות נמכרו מהדגם.
אורך: 504.2 ס”מ, בסיס גלגלים 296.4 ס”מ.
מנועים: החל מ-2.8 ליטר 204 כ”ס ב-S280 ועד V12 6.0 ליטר בי-טורבו 612 כ”ס ב-S65 AMG.
מרצדס S קלאס / סקירת דורות
צילום: מנהל
2005-2013 (W221) – דור חמישי

מרוץ האופציות ממשיך ביתר שאת בדור הזה – מערכת בלימה אדפטיבית, בקרת שיוט אקטיבית שמגיעה עד לעצירה מלאה, מסך מפוצל כיוונית (הנהג רואה GPS, הנוסע רואה טלוויזיה), מערכת ראיית לילה, מערכת לזיהוי רכב בשטח המת במראות, שמירת נתיב, גרסה היברידית, ה-S קלאס הראשונה עם מנוע דיזל 4 ציל’ (ב-S250 דיזל, עם הספק צנוע של 204 כ”ס אבל מומנט נאה מאוד של 51 קג”מ). הגרסה הבכירה, ה-S65 AMG סיפקה 630 כ”ס ממנוע ה-V12 מוגדש בנפח 6.0 ליטר. בסה”כ נמכרו כ-516,000 יחידות.
אורך: 507.6 ס”מ, בסיס גלגלים 303.5 ס”מ.
מנועים: החל מ-2.1 ליטר (4 ציל’) 204 כ”ס ב-S250 CDI ועד V12, 6.0 ליטר, בי-טורבו 612 כ”ס ב-S65 AMG.
מרצדס S קלאס / סקירת דורות
צילום: מנהל
2013 והלאה (W222) – דור שישי

ה-S הראשונה שתוכננה קודם בגרסת לונג ואח”כ בגרסה קצרה. ה-222 היא פצצת טכנולוגיה. זה מתחיל משפע של מערכות בטיחות, כולל אזהרה לנהג שעומד להתנגש ב-S מאחור, ממשיך לבלימה עצמאית עד 50 קמ”ש כדי למנוע פגיעה במכוניות והולכי רגל. הרכב מתהדר בשימוש בנורות לד בלבד, במערכת אופציונאלית המצלמת את הכביש ומכינה את המתלים מבעוד מועד לשיבושים הקרבים. כל הגרסאות מצויידות כסטנדרט במתלי אוויר, ובמקום לוח מחוונים תמצאו 2 מסכי באורך של יותר מ-30 ס”מ האחד. מערכת קול 3D עם רמקולים בקיר האש, ובתקרה (24 בסה”כ בגרסת העל).
אורך: 511.6 ס”מ, בסיס גלגלים 303.5 ס”מ.
מנועים: החל מטורבו-דיזל 2.1 ליטר (4 ציל’) 204 כ”ס ב-S300 ועד V12 בי-טורבו, 6.0 ליטר, 630 כ”ס ב-S65 AMG.
מרצדס S קלאס / סקירת דורות
צילום: מנהל