האמת שהמדור נופל לי טוב – בחודשים האחרונים אני באמת מחפש לעצמי מכונית, אבל בתקציב מוגבל בהרבה. כך שאפשרות לחלום, עם תקציב כה נדיב, מגיעה בזמן הנכון. מצד שני, כשמדובר במכוניות, כל זמן אצלי הוא זמן נכון. אני בעצם מתכונן למדור עוד מביה"ס, אז לא היה עובר שיעור שבו לא ערכתי רשימות של מכוניות חלומות, או בו ציירתי אותן על עטיפת המחברת. אבל מאז קצת התבגרתי, ואני יודע הרבה יותר טוב מה אני באמת רוצה. וכדי לא לשכוח, אני דואג עדיין להזכיר לעצמי את זה בכל דיון שבו אני נמצא, בחלק האחורי של הדפדפת.
קלארקסון דיבר באחד מפרקי טופ-גיר על הרגע שבו המכונית שלך הופכת להיות חלק ממך. החברה הכי טובה שלך, השותפה שלך. מאוד אהבתי את ההגדרה הזו, ולכן אני מאמין ב"מכונית אחת לבן אדם אחד". מה שיאפשר בניית קשר הדוק ונאמן עם המכונית, וביחד לצבור קילומטראז' רצוף באתגרים ובחוויות – טובות, וטובות יותר.
הלוחות באינטרנט, איך לא, כבר פתוחים אצלי – אך מאז שביקרתי בהם לאחרונה (לפני כ-3 שעות), התעשרתי ב-400,000 שקלים. לכן, חוששני, לא יהיה לי כל שימוש בהם הפעם. במקום, אכנס בצעד בוטח לאולם התצוגה של פורד הקרוב לביתי ואזמין את אשר חשקה נפשי, ושרבטה ידי על עשרות דפדפות – F350 SUPER DUTY.
חניית החלומות / משאיר עודף
צילום: מנהל
פורד F350. מושא חלומותיו של איתי
"למה?" תשאלו. קודם כל בטנדר עסקינן – סמל החופש. רכב עם מספיק מקום כדי להעמיס כל מה שצריך – ויותר. שנית, ה-350 נחשב לאחד הכלים היותר-קשוחים בקטגוריה. מכסה המנוע הענק והרבוע למראה אוצר תחתיו לב גדול ומופלא – מנוע V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר ולמעלה מ-100 קג"מ. תחתיו נמצא מפרט נדיר, מהסוג שבדרך כלל מדברים עליו בלשון עבר – שלדת סולם, דיפרנציאל אחורי ננעל וזוג סרנים עשויים בטון, המבטיחים עמידות וחוסן בכל מצב, הן במסלולי שטח, הן בנשיאת משקל כבד והן במטלות גרירה שונות. עוד לא הזכרתי את תנוחת הנהיגה השימושית והמגניבה לגמרי – הישיבה גבוהה מאוד, עם קו חלונות נמוך ותצפית טובה לסביבה, וקווי המרכב האנכיים המסייעים ליכולת התמרון, הנדרשים כל כך ברכב גדול שכזה. רכב רב תכליתי, חסון ועמיד (ויעידו על כך שנים ארוכות ומאתגרות בשירות צה"ל), אשר בעזרת סט שדרוגים ושיפורים יוכל להיות עביר יותר ויחד עם זאת גם נוח ושקט במידה מתקבלת על הדעת.
אישית אני מוכן לוותר מעט על עבירות לטובת נוחות – להיכן שהפורד שלי לא יוכל להגיע, אני לא רוצה להגיע. הבעלות על המכונה המופלאה תועבר תמורת 289,000 שקלים (כולל מע"מ) לגרסת ה-Lariat, המצוידת בכל טוב הארץ (ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות כמובן – ריפודי עור, גג שמש חשמלי, ממשק שליטה MyFordTouch ושאר מותרות מרחיבות לב ודעת). ומה אעשה בשאר 121,000 השקלים שנותרו? אשביח את הרכש החדש (הגבהה, מיגוני גחון, צמיגים בעלי פרופיל קרבי, כננות נשלפות מלפנים ומאחור, וו גרירה... הקטלוגים מלאים אפשרויות), אתאים אותו למחייה עבור שניים (בשביל האישה ובשבילי – אולי אפילו יש אפשרות להפוך אותו ל-MotorHome בסכום הזה...) ושלושתנו יחד נצא לתור את העולם!
חניית החלומות / משאיר עודף
צילום: מנהל
שמנו לאיתי תמונה על רקע שקיעה. גם המערכת יכולה להיות רומנטית, לא רק הוא. טוב נו...