רק לפני ימים אחדים סיפרנו לכם על כוונת אופל ישראל להתחיל בשיווק אגרסיבי יותר של המריבה. כעת מודיעה השלוחה המקומית באופן רשמי על התחלת שיווק אופל מריבה, המיניוואן הקטן של היצרנית הגרמנית אשר הושק לראשונה לפני ארבע שנים ועבר לפני מספר חודשים מקצה שיפורים. "בחרנו לקרוא לרכב קרוס-וואן כי להערכתנו הוא חוצה פלחים" מסביר אילן טל, מנכ"ל משותף של אופל ישראל, "מצד אחד הוא משפחתי ועולה במרחב הפנים על טויוטה קורולה או מאזדה 3, מצד שני הוא מיניוואן לא כל כך קטן שיכול להתחרות גם ברנו סניק או בגולף פלוס (שייצורה הופסק א.ש.), ויש בו גם משהו מהקרוס-אוברים עם הישיבה הגבוה".
 
 
הניסיון להגדיר את המריבה בצורה ייחודית יותר באה כמובן גם בגלל העובדה שתחום המיניוואנים הקטנים מעולם לא הצליח להתרומם בארץ. אבל באופל ישראל מקווים להעיר את התחום הזה לחיים בזכות תג מחיר שעומד על 111,900 שקלים.
 
אופל מריבה: מסתערת על תחום המיניוואנים הקטנים
צילום: מנהל 
המריבה מכוונת ללב קטגוריית המיקרוואנים
 
פרטים נוספים על המריבה ה"ישראלית"
המריבה תנסה לקסום ללקוחות, בין היתר, בזכות המידות שלה. הרכב של אופל גדול מרוב המתחרים הישירים שלו, עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ ואורך של 430 ס"מ. זה מעמיד אותו לא הרחק מהרנו סניק, כלומר ממיניוואנים קומפקטיים עם חמישה מקומות. למריבה גם רמת אבזור נאותה שכוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת שמע עם תפעול מההגה (ובלוטות' מקומי), בלם יד חשמלי ותא-משענת מרכזי שנע על מסילה. באופל גם גאים באפשרויות סידור המושבים המגוונות של הרכב, כולל אפשרות לכיוון וקיפול כל אחד משלושת המושבים האחוריים (ואף הפיכת המושב האחורי לשניים מרווחים) ובהמשך תוצע אפשרות למערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית (2,500 שקלים) וכנראה גם גרסה שמצוידת בחישוקים קלים.
 
כמו שסיפרנו בעבר הדגם החדש מצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר עם 120 כ"ס ותיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים (התיבה המוכרת). המהירות המרבית תעמוד על 185 קמ"ש והמכונית תאיץ למאה ב-11.9 שניות. המריבה תדורג בקבוצה 11 במיסוי הירוק.
 
 
אופל מריבה: מסתערת על תחום המיניוואנים הקטנים
צילום: מנהל 
המריבה נהינת מעיצוב ייחודי ומידות נדיבות
 
ומה על האיחור הגדול בהגעה?  
"בגלל שלא השקנו את הרכב בזמן שהוא יצא הגענו למצב בו שאנחנו יכולים להציג אותו כעת במחיר כזה מושך" מסביר טל כאשר הוא מתייחס גם לגרסאות הדיזל היקרות שהגיעו לפני שלוש שנים וכוונו לתחום המוניות. לפחות כרגע נראה שגרסאות הדיזל יקרות מדי ולא תגענה. מעבר לכך מספר טל שקצב השקת הדגמים הגובה מאז שמותג אופל עבר לידיהם עיכב את הגעתה של אופל מריבה מפני שהיה צריך לשים דגש על הדגמים הנמכרים יותר.