"לא מדובר במהפיכה או בשינוי חוקי המשחק. לא בהיבט הכמויות ולא בהיבט של פלחי השוק" מסביר יינון עמית, מנכ"ל אלבר, רגע אחרי ההודעה על תחילת פעילות החברה כיבואן מקביל. "בסופו של דבר אנחנו מתעסקים במכוניות יקרות יחסית, שנוגעות לחלק לא גדול של השוק. בגלל טבע המוצר אנחנו לא מאמינים שתהיה השפעה גדולה וזאת גם בגלל המגבלה שיש לנו מצד היכולת לקבל הרבה כלים. אנחנו לא מתכוונים לבצע מהפיכה אלא לתת שירות טוב ומגוון טוב".

חברת אלבר תתמקד במוצרים של טויוטה, הונדה ולקסוס ובהתאם לחוק לא תחרוג משלושה מותגים. הבחירה בהן נפלה, יש להניח, בגלל המוניטין והדימוי הטוב בארץ. עמית שמנסה להרגיע את הקולגות בשוק הרכב, בהם כמובן יבואני הרכב הגדולים עימם יש לאלבר קשר ארוך, מדבר על קצב מכירות של כמה מאות כלים בשנה בלבד. "זה לא יהיה נפח משמעותי שיכול להשפיע על שוק הרכב, כי כאשר רוכשים מכוניות מ"דילרים" לא ניתן לקנות כמויות גדולות. אנחנו נמכור כל מה שנצליח לקנות".
מנכ
צילום: מנהל
לפחות בתחילת הדרך הכמויות יהיו קטנות
לפי עמית, אלבר תשאף לשמור על רמת אבזור קבועה ומראש בחרה במכוניות בהן תוכל לשמור על אספקה אחידה ושוטפת ללא הפסקות בשיווק.

אחריות
אלבר מתכוונת להציע שלוש שנות אחריות למכוניות וחמש שנים למערכות ההיברידיות. האחריות תינתן על ידה במוסכים שלה עצמה ולא על ידי היבואן שמערך השירות שלו בעצם אינו מכיר חלק משמעותי מהמכוניות. לפי עמית צוותים טכניים של אלבר כבר בקרו בארצות הברית לצורך השתלמות והמוסכים הצטיידו במערכות המתאימות ובחלקי חילוף. ההתחשבנות בנושאי אחריות תהיה מול הדילרים ולא מול היבואן או היצרן. בכל מקרה יש להניח שגם מסיבה זו אלבר בחרה דווקא במותגים יפניים עם מוניטין אמינות חיובי. סיבה נוספת היא העובדה שהתדמית הטובה לא תדרוש מהחברה להשקיע רבות במהלכי בניית מותג. יחד עם זאת בחברה מתכוונים להחזיק כלי הדגמה עבור הלקוחות.

"חלק חשוב במבחר שלנו הוא היברידי" מספר עמית "וזאת מכיוון שהמערכות האלה הוכיחו את עצמן. הן מאוד יעילות, מאוד נכונות, והשוק הולך לשם".
מנכ
צילום: מנהל
תינתן אחריות של שלוש שנים על כל הדגמים
"אלבר" הוא מסביר "לא הולכת להיות יבואן. יש לנו סל של מוצרים, ליסינג, השכרה, מכירת רכב חדש ובתוכו יש מקום גם למוצרי פרמיום של טויוטה והונדה. אנחנו יודעים להציע מסלולי טרייד-אין ומימון וכעת נציע כלי רכב חדשים באספקה מיידית. יש לנו מסורת של שירות שאנחנו מתכוונים להביא גם לתחום הזה".

"מערכת היחסים שלנו עם היבואנים היא טובה וארוכה וצפויות לה עוד שנים טובות רבות. אנחנו לא מתכוונים להרע להם. יש מקום למגוון נוסף ובהיקף הפעילות שלהם זה לא יפריע". יחד עם זאת, כבר עתה ברור שאלבר תציע את המכוניות החדשות גם ללקוחות הליסינג בצי הרכב שלה.

דממת אלחוט
בינתיים יבואני טויוטה והונדה מעדיפים לשמור על שקט ולא להגיב על המהלך של אלבר. אפשר להאמין שהדבר קשור גם למערכת היחסים הלא פשוטה שנוצרה בין יבואני הרכב לשר התחבורה ישראל כץ. בכל מקרה הם עשויים גם למצוא צד חיובי במהלך שכן הדגמים החדשים בארץ של אלבר כמו הסיינה, ההיילנדר והאודיסי, עשויים לסלול גם עבורם את פתיחת מסלול התקינה.
מנכ
צילום: מנהל
אלבר מבטיחה אספקה שוטפת של רכבים