MotoGP זו הליגה העילית והיוקרתית ביותר בקרב מרוצי האופנועים – אופנועי 'גרנד פרי' – 1000 סמ"ק. לתוך העולם הזה מתנקזים ביצועים אדירים של תאוצות, תמרונים, ויכולות מוטוריות. MotoGP זה תערובת של צלילים, צבעים, מערבולת רגשות ואטרף... ויש גם בני אדם – לא רק רובוטים על שניים, הרוכבים אמנם מככבים על המסלול ובכלל, אך מלבדם יש צוותים המתועדים בכל רגע, קוססים ציפורניים ומעבירים לנו היטב את הלך הרוח של הקבוצה.
ויש את הקהל שמראה היטב את מי הוא אוהב ואת מי לא – בלבוש, בקולות, ובהצבעה ברגליים (לראיה, שימו לב לאתרי המסלול הגדושים באדם, מרוצים המתקיימים במוג'לו-איטליה – המסלול של ה"דוקטור"). בכל עונה יש רוקי'ס בולטים יותר, ומהלכים נדירים. לכבוד עונת ה-MotoGP שתחל ביום ראשון הקרוב (23 במרץ), ליקטנו לכם כמה סרטונים שחובה לראות, כדי להאמין.
MotoGP יוצאים לדרך
צילום: מנהל
ששת המופלאים מעונת 2013 מוכנים לעונה הקרובה
האובר-טייק הבלתי נשכח
השנה – 2008, המסלול – לגונה סקה, ארצות הברית. שני רוכבים ענקים – ולנטינו רוסי ה"דוקטור" האהוב מאיטליה על אופנוע ימאהה (כיום עדיין מתחרה פעיל בMotoGP), ומהצד השני, האוסטרלי המחונן - קייסי סטונר, אלוף עולם פעמיים, וזה שהצליח לאלף אופנוע MotoGP של איטלקיה סוררת כמו דוקאטי (איפה שרוסי לימים נכשל), בקרב בלתי נשכח מול קהל אמריקאי משתולל.
4:45 דקות של עקיפות אלגנטיות יותר ופחות, אבל אדירות לכל הדעות. שני יריבים חזקים (דאז, עם כל הצער שבדבר), שכללו כמעט חיכוכים פיזיים, עקיפות מימין ומשמאל וגלישה אחת רחבה והיסטורית של ולנטינו מעבר לאבני השפה לתוך החצץ, הכל במחיר עקיפה. עד אותו רגע, ממש לפני סיום המרוץ, בו קייסי סטונר מתרסק, רוסי חוגג ניצחון, וחוזר לאותה פנייה מורכבת שהביאה לו את הזכייה כדי לנשק את האספלט. צפו
MotoGP יוצאים לדרך
צילום: מנהל
ה"דוקטור", בימים טובים יותר
החלקות, במובן הטוב של המילה
כל מעריץ מוטו ג'יפי מצפה בכיליון עיניים להחלקות מופלאות הנוגדות את חוקי הפיזיקה. הרבה רוכבים יודעים להחליק, מעטם יודעים לסיים החלקה עם שני גלגלים על האספלט, ויחידי הסגולה גם עושים זאת באופן ששומט את הלסת מטה. הרוכב הדומיננטי בעונת 2013 היה מארק מרקז וגם זה שהדהים עם ביצועי יכולות כבידה לא מהעולם הזה. הסרטון הבא כולו מורכב מסט החלקות מרשים של רוכבי MotoGP, סצנות סלואו מושן המדגישות היטב את הפלא. צפו
MotoGP יוצאים לדרך
צילום: מנהל
מארק מרקז בשיחה צמודה עם האספלט
מי ומה צפוי ב2014?
לא הכל ברור, אבל כן יהיו אגו, תככים, אהבה עצמית (אחח, לורנזו לורנזו..), טקסים, ועוד ועוד, המהווים חלק בלתי נפרד מעולם המוטו ג'יפי, וגם הלחם והחמאה שלנו – המעריצים. מאידך, על המסלול, התחרות העונה צפויה להיות... נו, צפויה. יש את שורת הרוכבים שקרוב לוודאי יבלטו – חורחה לורנזו, מארק מרקז, אליס אספרגרו, אלברו באוטיסטה, דני פדרוסה וולנטינו רוסי (כן, ברור לי שיש פה לא מעט קוראים שיחשבו לעצמם שאין לולנטינו זכות קיום במשוואה הזו).
מאידך, כולם יסכימו איתי שיש עובדה אחת מוחלטת, נולד כוכב חדש שהראה לנו עונה שלמה ויראה לנו גם ב-2014 בעיקר את כיתובי נותני החסות שעל גבו, בעודו הוא מתרחק וטס אל האופק. אבל אל לנו לאבד תקווה, כי הרי בלעדיה כולנו נשאר עם המסך הכחול של פייסבוק במחשב בעבודה בימי ראשון בצהריים, ולא עם התמונות המרצדות מהשידור החי הקטוע באתר MotoGP.
בנימה זו, אל תפסיקו לעקוב ולהאמין. ושתהא לנו עונה טובה, מפתיעה ומוצלחת.