מכונית הקופה הגדולה של מרצדס הוצגה רק בחודש פברואר האחרון, אך כבר כעת היא מקבלת טיפול מקיף מחטיבת AMG, טיפול שממוקד בעיקר בתחום הביצועים כמובן. אבל נתחיל דווקא מהעיצוב, שמקבל מספר נגיעות אגרסיביות כדי להשלים את המראה הקרבי ולמצב אותה כאחת ממכוניות הנחשקות ביותר שיצאו משערי המפעל של מרצדס תקופה האחרונה.

החרטום הארוך, שבקצהו נמצא סמל הכוכב הגדול, מכיל בתוכו יחידת כוח בנפח 5.5 ליטר ובתצורת V8. המנוע נעזר בצמד מגדשי טורבו בשביל להפיק לא פחות מ-585 כ"ס ונתון מומנט בן 91.7 קג"מ המתקבלים מעט מעל 2,000 סל"ד נמוכים. יחידת הכוח הזו מעבירה את הכוח אל תיבת הילוכים אוטומטית בת שבעה יחסי העברה.
מרצדס S קלאס קופה – עכשיו בגרסת AMG
צילום: מנהל
מכונית הקופה הגדולה של מרצדס טופל ע"י חטיבת AMG
את המכונית תוכלו לקבל בשתי תצורות הנעה – הנעה אחורית או הנעה כפולה. גרסת ההנעה הכפולה מהירה במעט בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש, ובעוד שגרסת ההנעה האחורית עוצרת את השעון על 4.3 שניות, גרסת ההנעה הכפולה עושה זאת ב- 3.9 שניות בלבד. המהירות המרבית תוגבל אלקטרונית ל-250 קילומטרים בשעה.

בכל הנוגע לפניות, גם כאן (כמו בגרסאות הפשוטות יותר) תמצאו מערכת שתגרום למכונית לרכון לתוך הפניה, בסגנון הטייה של אופנוע, ובכך להעלים את זוויות הגלגול. לא משהו פשוט כאשר מדובר במכונית ארוכה (מעל חמישה מטרים) רחבה (כמעט שני מטרים) וכבדה (1,995 ק"ג) כמו ה-S 63 AMG קופה. על אחיזת הסרן הקדמי מופקדים צמיגים ברוחב 255 מ"מ, ועל הסרן האחורי מופקדים צמיגים ברוחב 285 מ"מ, והמכונית תגיע עם חישוקי 19 או 20 אינץ'.
מרצדס S קלאס קופה – עכשיו בגרסת AMG
צילום: מנהל
נראית רעה במובן הטוב של המילה

כמו כן, ובדומה ל-S קופה הרגילה, גם כאן אבני קריסטל משולבות ביחידות התאורה הקדמיות, וגם כאן תמצאו ארבעה מושבים בגודל מלא בלבד. היא גם מצוידת בתצוגה עילית לנהג, ובדומה לאחות הרגילה, גם כאן מרצדס שלבה את שלל מערכות הבטיחות האקטיביות והפאסיביות המוכרות שלה.

לטעמנו מדובר במכונית נאה למדי (אפילו יותר מהרגילה), וסביר להניח שהיא גם מאיצה לא פחות טוב מאיך שהיא נראית. מה עוד סביר להניח? שמחירה יהיה גבוה בהרבה ממיליון וחצי שקלים במידה ותגיע ארצה.
מרצדס S63 AMG - למי שמעדיף את ה-AMG שלו בגרסה שימושית יותר