אסטון מרטין DB5
המתעניינים בכלי רכב קלאסיים וודאי ישמחו לשמוע כי משרד התחבורה עדכן והסדיר את נוהל הייבוא של מכוניות אספנות. עדכון הנוהל נעשה מתוך שאיפה ליצור תקנות שיהיו ברורות לכולם, וכדי להקטין את חוסר הוודאות בנוגע להליך הבירוקרטי של ייבוא רכב אספנות. התקנות החדשות מאפשרות ייבוא כלי אספנות מכל מקום בעולם ובכל תקינה, ובלבד שיהיו עם מנוע בנזין והגה שמאלי. כל זאת נעשה כחלק ממדיניות משרד התחבורה לעודד תרבות מוטורית ואספנות, כך מסרו ממשרד התחבורה.

הנוהל החדש שם קץ לפערים בין מועד הייצור המדויק של הרכב בפועל לבין שנת הייצור שהוגדרה על ידי היצרן. כעת, ניתן יהיה להביא כול רכב שחלפו שלושים שנים משנת הייצור המוגדרת שלו, זאת ללא תלות בתאריך הייצור המדויק (לדוגמא רכב משנת ייצור 1984 יוגדר כרכב אספנות כבר מינואר 2014).

בשורה נוספת שמביא הנוהל המעודכן, היא צמצום ההגבלה על אי מכירת הרכב בשלוש השנים שאחרי ייבואו לשנה אחת בלבד. זאת בניגוד למכוניות חדשות בייבוא אישי. הנוהל החדש ידגיש עוד יותר כי הייבוא ייעשה לטובת שימוש אישי של בעל הרכב, ולא למטרות עיסוק (למשל הסעה בחתונות וכו'). כחלק מכך ייאסר להביא כלים שהוסבו על ידי יצרני משנה, כמו לימוזינות (שהורכבו בעצם על ידי מספר יצרנים). התקנות החדשות יאפשרו להביא גם קרוואנים ממונעים.
לטובת האוספים: עודכן נוהל ייבוא מכוניות אספנות
צילום: מנהל
פונטיאק GTO