הונדה סיוויק טייפ-R החדשה
הונדה מציגה שלושה מנועי טורבו חדשים שישרתו את דגמיה העתידיים והגלובאליים של החברה. נראה כי המגמה להפיכת מנועי הבנזין לקטנים ומוגדשים, שאפיינה עד לא מזמן בעיקר את היצרניות האירופאיות, נעשית נפוצה יותר ויותר גם בקרב היצרניות היפניות – ראו למשל את המנועים מסדרת DIG-T בהם ציידה ניסאן את הקשקאי החדש ואת מנוע הטורבו הקטן שתציג מיצובישי בתערוכת טוקיו הקרובה.
שלושת המנועים החדשים של הונדה יגיעו בנפח 1.0, 1.5 ו-2.0 ליטר – כאשר כולם עושים שימוש בהזרקה ישירה וטכנולוגיית תזמון השסתומים המשתנה של החברה (VTEC). בעוד שהמנוע הקטן בסדרה בנוי משלושה צילינדרים, השניים הגדולים יותר מצוידים בארבעה. לטענת החברה, אלו יציעו נתוני הספק וצריכת דלק מהמובילים בקבוצתם.
קטנים ומוגדשים מהונדה
צילום: מנהל
בדיקות המסלול של הטייפ-R נמשכות
כמו כן, היצרנית היפנית מדווחת כי דווקא מנוע ה-2.0 ליטר יהיה הראשון שיגיע לאירופה, ויעמוד בתקני הזיהום של יורו 6. זהו המנוע שישמש את סיוויק טייפ-R החדשה, ששיווקה צפוי להתחיל בשנת 2015 (כפי שכבר סיפרנו לכם). בינתיים, היא רק מציינת שהספקו בטייפ-R יעמוד על כ-280 כ"ס ושתהליך הפיתוח והבדיקות של ההאצב'ק החמה נמשך ביפן ואירופה.
קטנים ומוגדשים מהונדה
צילום: מנהל
נראית כמוצר הקרוב לייצור