קימי רייקונן
קימי רייקונן הודיע אמש, באופן מפתיע, על פרישתו מקבוצת לוטוס וחתימת חוזה עם קבוצת פרארי לשתי העונות הבאות (2014 ו-2015). זו לא תהיה הופעתו הראשונה בקבוצת פרארי, לאחר שבין השנים 2007-2009 התחרה יחד עם פליפה מסה ואף זכה (בשנת 2007) באליפות.
רייקונן תופס את מקומו של פליפה מאסה, לאחר שהאחרון סבל בשנים האחרונות מחוסר עקביות, ולא תמיד הצליח להשיג נקודות עבור הקבוצה האיטלקית. הנהג הפיני יתחרה בקבוצת פרארי לצד פרננדו אלונסו המוערך, ויש הגורסים כי זו דרכה של פרארי להכין את דרכו של אלונסו החוצה. פרארי מצידה מדגישה כי לה אין כל כוונה כזו והיא מרוצה משיתוף הפעולה עם הנהג הספרדי. רייקונן וקבוצת פרארי בטוחים כי יחד, יצליחו להחזיר את תואר האליפות בשנה הבאה ונשמעים נרגשים במיוחד מהאיחוד. "אני שמח לחזור להתחרות עם הקבוצה ממאראנלו", אמר רייקונן, "שם ביליתי שלוש שנים נפלאות ומוצלחות".
קימי רייקונן חוזר לפרארי
צילום: מנהל
קימי רייקונן עם קבוצת פרארי בשנת 2009
בינתיים, קבוצת לוטוס מודה שהבחירה של רייקונן במתחרים פגעה בה, אך יחד עם זאת מאחלת לו הצלחה עם הקבוצה החדשה. לוטוס מודעת למעמדה כקבוצה בינונית (מבחינת תקציב) ומבינה את בחירתו של רייקונן, "יש כמה תחומים בהם אין לנו מענה מול הקבוצות הגדולות, בינתיים", כך לוטוס. קבוצת לוטוס לא ממהרת למלא את מקומו של רייקונן, וכרגע בוחנת את האפשרויות שלה.
מן העבר השני בולט פליפה מאסה, שעדיין נחשב לאחד הנהגים הטובים בענף כיום (למרות ביצועיו הפושרים בעונה הנוכחית). פליפה מסר כי את שבעת המרוצים שנותרו לעונה יעשה תחת פרארי ו"ייתן את הכול כדי להביא הצלחה לקבוצה". עם זאת הצהיר מאסה, כי הוא מחפש קבוצה חדשה, שתאפשר לו לפרוץ קדימה ולממש את הפוטנציאל שבו. מעניין אם ימצא את דרכו לקבוצת לוטוס.
קימי רייקונן, בן 34, התחיל את הקריירה בפורמולה 1 בשנת 2001 עם קבוצת סאובר, משם עבר לקבוצת מקלארן ואז בילה כשלוש שנים עם קבוצת פרארי – איתה, כאמור, אף זכה באליפות בשנת 2007. אחרי היעדרות מהענף למספר שנים (עונות 2010 ו-2011), בהן השתתף ב-WRC, חזר רייקונן להתחרות בפורמולה 1 עם קבוצת לוטוס וזוכה להצלחה נאה. במהלך קריירת הפורמולה 1 שלו, השיג רייקונן עשרים נצחונות במרוצי פורמולה 1 ועלה 75 פעמים על פודיום המנצחים – בעתיד מקווה הנהג הפיני להוסיף עוד הישגים לרשימה.