אופל אינסיגניה 2013
אופל אינסיגניה, המשפחתית הגדולה של היצרנית מגרמניה, נמצאת איתנו כבר מ-2008 וכעת היא זוכה לעדכון ולמתיחת פנים. אלו יוצגו לראשונה בתערוכת פרנקפורט, שתתקיים בחודש ספטמבר, אם כי שיווק המכונית המעודכנת יחל בגרמניה כבר החודש. אלינו היא צפויה להגיע בתחילת 2014.

את העדכון לו זוכה האינסיגניה בעיצוב קשה להגדיר כמקיף. אבל זה בסדר, כי אי אפשר להגיד שהעיצוב שלה לא מזדקן בחן. בין העדכונים שניתן לראות בבירור נמצאים פנסים אחוריים חדשים, קווים עדכניים בפגושים ומיקום מחדש של פסי הכרום – הן בחזית, בתוספת פס נורות LED, והן בחלק האחורי. עדכונים דומים ניתן לראות גם בגרסת הסטיישן (טורר). אם פרטי מתיחת הפנים נראים לכם מוכרים – זה כי ראיתם אותם בעבר, במתיחת הפנים לה זכתה ביואיק ריגל, האחות לפלטפורמה, לפני כחודשיים.
גם אופל אינסיגניה מתעדכנת
צילום: מנהל

גם תא הנוסעים של המשפחתית הגדולה של אופל עשה את הצעד המתבקש אל עבר התא של האחות לבית ביואיק – והוא זהה לו לחלוטין. המשמעות – עיצוב חדש לקונסולה המרכזית, להגה וללוח המחוונים. את הכפתורים המרובים שהיו בקונסולת האינסיגניה עד כה מחליף מערך נעים יותר לעין ומערכת מידע ובידור (על פני מסך בגודל 8 אינץ') מתקדמת. על ההגה, לעומת זאת, ספרנו 14 לחצנים ועוד שני מתגים.

היצע המנועים עודכן גם הוא. בגזרת הדיזל נמצא מנוע 2.0 ליטר (טורבו, כמובן) חדש שיוצע בשני הספקים – 120 ו-140 כ"ס – וגולת הכותרת שלו היא נתון פליטת מזהמים מרשים – 99 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר בלבד (104 גרם בסטיישן). צריכת הדלק המשולבת תעמוד על 27 ק"מ לליטר (25.6 בסטיישן). המספרים הללו מתייחסים, כך נראה, למהדורת ה-120 כ"ס. בגזרת הבנזין נמצאת גרסה עדכנית של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו, שתגיע עם הספק של 170 כ"ס.