טויוטה קורולההעולם מחכה בציפייה זה תקופה די ארוכה, והנה זה בא. טויוטה קורולה חדשה. דור מספר 11(!) למשפחתית הכי חשובה, שהיא גם המכונית הכי נמכרת בהיסטוריה. סמל המיינסטרים רוצה להראות לנו שגם היא מסוגלת לחדש, לרגש, להיות טובה יותר ולהוביל את הסגמנט הכי תחרותי בתעשייה. למעשה, קשה לומר שיש איזשהו דמיון בין הדור החדש לקודמו. האם זה יעבוד לה – קשה לומר, אבל יש לנו הרגשה שהיא תמשיך להיות מלכת המכירות הבלתי מעורערת (כמעט).
טויוטה הציגה את הקורולה החדשה קודם כל אצל האמריקנים, כצפוי. זה אומר שניתן לצפות להבדלים בין מה שנחשף למה שאנחנו, ככל הנראה, נקבל. אז תתאזרו בסבלנות ואל דאגה – הקורולה שלנו (האירופאית) תנחת כאן כבר בתחילת יולי.

נתחיל בעיצוב. זה שטויוטה רמזה עליו בתערוכת דטרויט, ולאחר מכן שמרה בסוד עם טיזרים. התוצאה, ובכן, דווקא לא רעה בכלל בחלק הקדמי וגם בצללית (אם כי לא היה מזיק להשתמש בחישוקים מעט גדולים יותר בהצגה). החלק האחורי ניחן במאפיינים סולידיים יותר.
על הצד הפרקטי, מציגה הקורולה החדשה גם גידול במידות. בסיס הגלגלים שלה, 270 ס"מ, ארוך ב-10 ס"מ בהשוואה לזה של הדור היוצא – וגם בהשוואה לאחות מחומשת הדלתות, טויוטה אוריס. האורך הכולל עומד על 463.9 ס"מ (או 465 בגרסאות המאובזרות), שהם כ-9 ס"מ יותר מבקורולה הקודמת. רוחבה 177.6 ס"מ וגובהה 145.5 ס"מ.

תא הנוסעים שונה כליל גם כן והוא זהה, כמעט לחלוטין, לזה של האוריס. היצרנית היפנית קוראת לשפת העיצוב "דינאמיות אייקונית" ואנחנו יודעים לספר לכם על מראה כללי די קודר ופלסטיקה שאיננה מרנינה – לפחות באוריס. בכל אופן, ניתן לראות קווים רוחביים יותר, בהשוואה לקורולה היוצאת, על פלסטיק מוברש ועל תנוחת נהיגה נמוכה מבעבר אך נוחה.
נחשפה: טויוטה קורולה החדשה (וידאו)
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע יקבלו האמריקנים שתי גרסאות של מנוע בעל 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר. אלו יגיעו עם הספקים של 132 ו-140 כ"ס וישודכו לתיבת הילוכים רציפה בעלת אפשרות לתפעול ידני בין 7 יחסים קבועים. המכונית תציע מצבי נהיגה שונים לבחירת הנהג שיהיו, כפי שמוכר בתעשייה, מעודדי חסכון בדלק (או שלא, כאמור).
אצלנו היא צפויה להיות משווקת עם יחידת ההנעה המוכרת מהאוריס – 1.6 ליטר עם הספק של 132 כ"ס גם כן ואותה תיבת הילוכים רציפה.

האמריקנים יקבלו את הקורולה עם 4 רמות גימור שונות. אלו יכללו פנסים משולבי LED כסטנדרט בכל הגרסאות, שליטה קולית וקישוריות למכשירי שמע ולסמארטפונים. כמו כן, בכל הגרסאות יהיו 8 כריות אוויר. עוד ברשימת האבזור והתוספות – מסך מגע לשליטה על מערך המולטימדיה, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים נוחים יותר ועוד. את רמות האבזור שלנו, תציג היבואנית בקרוב וסביר להניח שיוגבלו לאלה של האוריס.