רנו טווין-זי קונספטרנו חושפת השבוע מכונית קונספט חדשה בשם טווין-זי (Twin'Z) – ספין-אוף על השם של רנו טוויזי הקטנטונת, אם כי פה בערך נגמר הקשר בין השתיים. הפרויקט בוצע בשיתוף עם המעצב הוולשי הנודע (נודע למישהו, אנחנו בטוחים) רוס לאבגרוב (Ross Lovegrove), שמתמחה בכלל בעיצוב תעשייתי. הטווין-זי תוצג, שימו לב, ביריד הרהיטים של מילאנו. אבל לפני שאתם מזלזלים, דעו לכם שזהו האירוע הגדול מסוגו בעולם (הא לכם, גני התערוכה) – והוא מהווה, כך נראה, מגרש ביתי עבור אדון לאבגרוב, יותר מאשר עבור רנו.

אבל מכונית המיני הזרחנית שלפניכם היא יותר מסתם רהיט. חוץ מלעשות שימוש במיטב עקרונות העיצוב התעשייתי, יש לה גם הנעה חשמלית שעובדת ונתונים טכניים של מכונית אמיתי. המנוע החשמלי מספק 50 קילוואט (שווה ערך ל-68 כ"ס) ו-23 קג"מ והוא ממוקם מאחור. מערך הסוללות מפוזר בצורה שווה מתחת לרצפת המכונית. יחד הם מניעים את הגלגלים האחוריים. המטרה (וגם התוצאה) – שמירת על המקום, המרחב והמרווח בתא הנוסעים.
זמן למשחקים: רנו טווין-זי
צילום: מנהל

אורכה של המכונית הקטנה עומד על 363 ס"מ, בערך כמו פיאט פנדה, ובסיס הגלגלים שלה ארוך באופן יחסי עם 249.5 ס"מ. היא רחבה למדי עם 170.5 ס"מ ודי נמוכה עם 150.5 ס"מ.
גוף המכונית עשוי סיבי-פחמן – כי מי אמר שמכונית מיני עירונית צריכה להיות זולה – מה שתורם למשקל כולל של 980 ק"ג בלבד. כל זה אומר שהטווין-זי, למרות היותה מכונית קונספט, מסוגלת להגיע למהירות של 130 קמ"ש, ויש לה טווח נסיעה מוצהר של 160 ק"מ.

עם כל הכבוד לנתונים הטכניים היפים, מה שבאמת חשוב פה זה העיצוב. הטווין-זי שואבת השראה, וגם עושה זאת טוב, מהטווינגו הראשונה ומאחת רנו 5, ולבסוף מוסיפה קצת פרשנות מודרנית. ריבוי נורות ה-LED מתחיל בפנסים האחוריים ונמשך לאורך הגב, כאשר גם הפנסים הקדמיים מורכבים מנורות אלה. מה שמתקבל יכול להזכיר, תלוי איך מסתכלים על זה, נעל ספורט כלשהי או לחלופין דיונון בתקופת ההתבגרות. החישוקים הייחודיים עוצבו במיוחד על-ידי מר לאבגרוב, והצמיגים על-ידי מישלן. ביחד הם נועדו להקנות מראה אחיד – כלומר, כאילו הצמיג הוא חלק מהגלגל.
זמן למשחקים: רנו טווין-זי
צילום: מנהל

המראה הזרחני קיים גם בתא הנוסעים, שמציג קווים מתמשחים לכל אורכו. הדלתות נפתחות בצורה נגדית זו לשנייה ('דלתות התאבדות') וקורה B, זו שנמצאת במרבית המקרים בין הדלתות, נעדרת. מבנה מינימליסטי תורם לתחושת המרחב, כשמה שאנחנו מכירים לרוב כקונסולה מרכזית צומצם פה למסך מגע בודד. עוד נעדר, כך נראה – מיזוג אוויר, כאשר רנו מספרת על חימום אך לא על קירור. בטח כי זה סתם תופס מקום.