מרצדס G63 AMG 6x6אנחנו בוודאי שלא צריכים לספר לכם על מרצדס G קלאס, רכב השטח המיתולוגי של היצרנית משטוטגרט, שמיוצר במתכונת כמעט זהה כבר למעלה משלושה עשורים. אנחנו גם לא צריכים לספר לכם על גרסת ה-AMG הכוחנית של הדור הנוכחי, פשוט כי כבר עשינו את זה. אבל את המראה המוזר שלפניכם כנראה שנצטרך להסביר, גם אם התמונות מדברות בעד עצמן.
זהו מרצדס G63 AMG 6x6, רכב תצוגה "כמעט סדרתי" שנבנה על-ידי מרכז הפיתוח של החברה בגראץ שבאוסטריה, שאחראי על כל הפרויקטים מבוססי G.

למקרה שלא הבנתם מהתמונות ומשמו של הרכב, ה-G הזה מגיע עם 6 גלגלים – תצורה לא נפוצה אך קיימת במספר כלי עבודה לשטח (וגם במכונית ספורט אחת). הגלגלים הנוספים ממוקמים מתחת לתוספת ארגז מטען פתוח. זאת אומרת שבניגוד לאי-אלו גרסאות "טנדריות" שהיו בעברו של ה-G, כאן נשמרה שלמותו של תא הנוסעים, כך שהתוצאה המתקבלת היא אקסטרה-ארוכה, אקסטרה-שימושית וגם ממש טובה בשטח.

אורכו של ה-6x6 עומד על 587 ס"מ – תוספת של למעלה ממטר בהשוואה ל-G הרגיל, שאורכו 469 ס"מ. בסיס הגלגלים – 420 ס"מ ארוכים-ארוכים, כאשר רוחבו 210 ס"מ וגובהו 230 ס"מ, שהם 28 ו-37 ס"מ יותר מאשר בגרסה ה"קטנה". מרווח הגחון יותר מהוכפל ועומד על 46 ס"מ.
(לא ממש) זוחל על שש: מרצדס G63 AMG 6x6 (וידאו)
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע נותרה אותה יחידת כוח עוצמתית – V8 עם צמד מגדשים והספק של 544 כ"ס ו-77.5 קג"מ (ללא ציון סל"ד, 2,000-5,000 ב-G63 AMG). תיבת 7 הילוכים מעבירה את הכוח אל כל ששת הגלגלים, כאשר מרצדס מודה שזהו לא בדיוק כלי שנועד לנהיגה דינאמית על מסלול, אך חלוקת מומנט של 30-40-30 בין הסרנים מסייעת לשמור על יציבות. לצד מערכת הנעת 6 על 6 מתוחכמת במיוחד, מדובר בחיית שטח לא קטנה.

ה-G63 6x6 מוגדר, כאמור, כרכב תצוגה. מצד שני, בהתאם לתגובת הקהל – בדגש על קהל יעד ספציפי במיוחד שמגיע מכמה מדינות עשירות באזור המפרץ הפרסי – היא כנראה תייצר את הכלי הייחודי במהדורה מוגבלת כלשהי.