טויוטה ראב 4, דור 3שם מלא: טויוטה ראב 4
מתחרים עיקריים: ניסאן קשקאי, יונדאי ix35, מאזדה CX-5, סקודה יטי, הונדה CR-V, סובארו פורסטר, קיה ספורטאז', פולקסווגן טיגואן

כדאי לדעת עליו: טויוטה הייתה בין הראשונות שזיהו את הפוטנציאל שברכבי פנאי קומפקטיים, כאשר השיקה את הראב 4 ב-1994. הדור הנוכחי הוא השלישי במספר (הושק לקראת 2006), והוא שונה מקודמיו בכך שקיימת רק גרסת 5 דלתות בעוד גרסת ה-3 דלתות הקצרה כבר אינה מיוצרת. ב-2009 זכה הראב 4 למתיחת פנים, שהייתה בעיקרה מכאנית ופחות עיצובית. הוא הרוויח כאן מהטכנולוגיה של האוונסיס, וקיבל מנוע 2.0 ליטר חדש עם טכנולוגיית ה-Optimal Drive, הכוללת תזמון והרמת שסתומים משתנים. יחידת הכוח מפיקה 158 כ"ס ו-20.8 קג"מ (ב-6,200 ו-4,000 סל"ד בהתאמה). היא משודכת לתיבה רציפה, אף היא מהאוונסיס, היודעת לפעול גם במצב של 7 הילוכים נפרדים.

כתוצאה מהשינויים האלה, חלו שיפורים הן בביצועים והן בצריכת הדלק, יחד עם ירידה לא מבוטלת בפליטת המזהמים. בתחומים אחרים שבהם היה מקום לשיפור, מתיחת הפנים לא טיפלה: איכות חומרים לא מרשימה, רעשי כביש מוגזמים, טיפול לוקה בשיבושי הדרך ויכולת שטח מהנמוכות בקטגוריה (יכולת צליחת המכשולים כמעט אפסית לצד נוחות טעונת שיפור, אפילו בנסיעת שבילים). בשווקים מסויימים מעבר לים, כדוגמת אמריקה, הראב 4 מוצע גם בגרסאות עם בסיס גלגלים מוארך ו-7 מקומות ישיבה, אך אלו לא משווקות באירופה וישראל.
אחת מקטלוג אוטו: טויוטה ראב 4
צילום: מנהל

השיווק של הדור הנוכחי בארץ הופסק, כאשר בתערוכת לוס אנג'לס האחרונה נחשף הדור הרביעי של הראב 4. הדור החדש זוכה לעיצוב מודרני ועדכני (טוב או לא – עניין של טעם כנראה), ותפיחה משמעותית במידות עם 20.5 ס"מ נוספים לאורך. לטענת היצרנית, חל שיפור ניכר באיכות תא הנוסעים והאבזור. היצע המנועים יכלול אפשרויות בנזין ודיזל, בעוד שסביר להניח כי יחידת הכוח הרלוונטית לישראל תהיה גרסת ה-2.0 ליטר מונעת בנזין, עם הספק קרוב ל-150 כ"ס. הראב 4 החדש צפוי לנחות כאן ממש בקרוב.
כל מה שטוב: מנוע חזק מבעבר, מפרט בטיחות, אבזור בגרסה היקרה.
של מה שרע: תיבת הילוכים עצלה, יכולת שטח מוגבלת, רעשים, נוחות, תמורה למחיר, דור חדש אוטוטו כאן.
מה מקבלים: רכב פנאי עירוני עם מוניטין של טויוטה, חסר יומרות שטח.
גרסה נבחרת: גרסת הבסיס דלה מאוד באבזור, לכן כדאי לשקול את רמת הביניים – PREMIUM אוטומטית 2.0 ליטר.