מרצדס 300 SL
סרטון וידאו שהועלה לרשת אודות נהג המרוצים הבריטי, סיר סטרלינג מוס (Stirling Moss), הזכיר לנו את שושלת דגמי ה-SL המלהיבה של חברת מרצדס הגרמנית. אבל לפני שניגע בשושלת המפוארת הרשו לנו להציג את הסרטון החושף תיעוד מרגש על קריירת המרוצים של הנהג האגדי, מפי השחקן ההוליוודי – סיר פטריק סטיוארט. במהלכו, הם משחזרים יחדיו את מסלולו של מרוץ הסיבולת האיטלקי הנודע, ה'מילה מילייה' (Mille Miglia), שאורכו כ-1,600 ק"מ. זהו אותו מרוץ שבו ניצח מוס בשנת 1955, כאשר הוא נהג במרצדס SLR 300, וקבע זמן מדהים של 10:07:48 שעות. הוא סיים כמעט חצי שעה לפני המתחרה שהגיע שני לקו הסיום, חברו לקבוצה – חואן מנואל פאנג'יו המהולל. את השחזור, אגב, השניים ביצעו כשהם נוסעים ב-SL 300 יפהפיה משנות החמישים...

ה-SL, הוצגה לראשונה בתחילת שנות החמישים, זמן לא רב לאחר מלחמת העולם השנייה. באותם ימים, מרצדס הייתה במצב קשה מאוד, כאשר 80% ממפעליה נהרסו כליל.
כדי להשתקם מנזקי המלחמה ולשפר את תדמיתה, היא נזקקה נואשות למכונית חדשה ומושכת. אי לכך, הציגה מרצדס את ה-SL בשנת 1952, והחלה להתחרות במרוצים שונים עימה. רק לאחר הצלחה מוכחת בהם, הוצג דגם הייצור הסדרתי ב-1954. סימן ההיכר שלה הפך להיות העיצוב המרהיב וכנפי השחף המרשימות (דלתות הנפתחות כלפי מעלה).
לקידומה של המכונית תרמו ההצלחות הגורפות במרוצים יוקרתיים, כמו בלה-מאן ובמילה מילייה. לכך הצטרפו גם מאמצי פרסום, אשר הבהירו כי רכבי המרוץ פותחו על בסיס טכנולוגיה של דגמי ייצור סדרתיים של החברה, ולא ההיפך, כפי שנהוג בדרך כלל (זאת בעקבות מצבה הרעוע שתואר קודם לכן). כל אלו, חיזקו את הדימוי וההילה סביב מרצדס בכלל וסדרת ה-SL בפרט.
מרצדס SL: שישים שנות תהילה (וידאו)
צילום: מנהל
שושלת ה-SL נמשכה לאורך השנים, ולמעשה, לא פסקה מאז ועד היום. במרוצת השנים, הוצגו דגמים שונים, אשר נטשו את תצורת דלתות "כנפי השחף" של הדור הראשון.
לעומת זאת, הם שמרו אמונים למסורת שהפכה את ה-SL לדגם נחשק ואהוד, בזכות הקפדה על עיצוב מושך, ביצועים מרשימים וקידמה טכנולוגית. מרצדס השכילה בעזרת שיווק נכון ואפקטיבי, להפוך את ה-SL לא רק לחלומם של חובבי הגה רבים, אלא גם למקדם מכירות ותדמית למותג כולו.

לא מכבר, חגגה מרצדס 60 שנה למכונית האייקונית שלה, ואף ציינה זאת בחשיפת דגם חדש. בקצה הפירמידה ניצבת גרסת ה- SL65 AMG האימתנית, ששווה להזכיר כי היא אחת המכוניות החזקות והמהירות ביותר שנבנו על ידי החברה משטוטגארט. ועובדה זאת לבדה, לפחות בעיניינו, מהווה המשך מכובד לאילן היוחסין של מרצדס SL.