חברת מסלולים העוסקת בהדרכות נהיגה, חונכת בימים אלה פעילות מעניינת על מסלול חדש בישוב ניצני עוז. על מסלול עפר באורך של כ-800 מטרים, אשר הוכשר בשדות שלצד הישוב, תוצע פעילות חווייתית למי שרוצה לטעום מנהיגת ראלי. מדובר בפעילות שאורכת כשעתיים במהלכה נוהגים המשתתפים בפולאריס רייזר (שלוש הקפות) לצורך הכרת המסלול ובסובארו אימפרזה WRX 2.0 ליטר טורבו. במכונית הראלי נוהגים המשתתפים בשני מקצים של ארבע הקפות, כאשר המדריך שבמושב הנוסע מתקשר עם הנהג באמצעות מערכת קשר פנימית (ממש כמו במירוצי הראלי). הפעילות מתחילה בהדרכה תיאורטית של כללי הנהיגה הבסיסיים, עם תשומת לב לנקודות בלימה, העברות משקל, תת-היגוי והיגוי יתר.

ל-WRX אשר הוכנה בארץ (שילוב בין הדגם הנוכחי למנוע ה-2.0 ליטר של הדור הקודם) מנוע שמייצר 220 כ"ס, והיא עומדת בתקנות המירוץ של קבוצה N. מדובר במכונית אשר בנויה למירוצי עפר (ואפילו השתתפה כבר בשניים) וכוללת כלוב בטיחות, מושבי מירוצים וחגורות בטיחות תואמות עם חמישה עוגנים.

מדובר כמובן בטעימה ראשונית וחווייתית, שיכולה לשמש הן להתנסות חד פעמית והן כדי לגרות את מי שרוצה להגיע לקורסים אמיתיים וארוכים יותר. כרגיל בקורסי נהיגה בתנאים כאלה, המחיר אינו זול – 990 שקלים – והתחושה היא שהפעילות נגמרת מהר מדי. מצד שני זה אומר שאין כאן רגע משעמם ושמדובר בשעתיים דחוסות למדי.
מסלולים מכשירה נהגים למסלול
צילום: אלי שאולי

וגם רשיון מירוצים
כדאי להזכיר שחברת מסלולים תערוך ביום שישי הקרוב ה-7.12, הכשרה לרישיון נהיגת מירוצים של הרשות לנהיגה ספורטיבית בארץ ביום בו ירוכזו כל הפרטים הנוגעים לקבלת הרישיון. זה יכלול את תשלומי האגרות, בדיקות רפואיות, ניהול תפסים וכמובן נוכחות בוחן מטעם הרשות לנהיגה ספורטיבית.

היום יורכב מלימוד כללי ובהמשך בחירה בסוג ההתמחות המעשית בה ירצה כל משתתף (ספורט עממי, קרטינג, ראלי וכו'). ההכשרה תחל בשעה 7:00 בבוקר תימשך כשמונה שעות ותעלה 865 שקלים (כולל אגרה ובדיקות רפואיות). בעלי רישיון מירוצים שירצו לבצע השלמות נוספות לתחומים אחרים, יכולים יהיו לעשות זאת ב-180 שקלים. לפרטים ניתן לפנות לחברת מסלולים.