סבסטיאן פטל, השבוע בברזיל
כשהוא רק בן 23 ו-134 ימים הפך סבסטיאן פטל (כן, ככה קוראים לו, למרות שמאייתים את שמו עם האות V), נהגה של קבוצת רד בול, לאלוף העולם הצעיר ביותר בהיסטוריה. זה קרה ב-2009 ומאז הנהג הגרמני פשוט לא מפסיק לזכות באליפויות. זה כמובן אומר שהוא היה לצעיר ביותר שזוכה בשתי אליפויות עולם רצופות ואחרי כן בשלוש רצופות. בהחלט הישג מדהים.

הגרמני הצעיר, שהחל להתחרות בגיל 8 בקרטינג, זכה בפורמולה ב.מ.וו בגיל 17 ושנה לאחר מכן הפך לנהג מבחן בקבוצת וויליאמס. הוא הגיע למרוצי הפורמולה 1 ב-2007 עם סאובר-ב.מ.וו (שם החליף את רוברט קוביצה) והפך בגרנד פרי של ארצות הברית לנהג הצעיר ביותר שהשיג נקודות בזירה – שיא שהיה שייך קודם לג'נסון באטון. באמצע 2007 הוא כבר גויס לטורו רוסו, ובמרוץ הגשום ביפן כמעט והביא להם פודיום ראשון כאשר היה במקום השלישי. אבל כשהמכונית הקוצבת הייתה על המסלול הוא פגע מאחור במכונית הרד בול של מארק וובר, לימים חברו לקבוצה. ב-2008, במונזה שבאיטליה, שוב עם טורו רוסו (קבוצת הבת של רד בול), הוא הפך לנהג הצעיר ביותר שזוכה בהקפת הדירוג המהירה ויום אחרי גם בניצחון – שיא שהיה שייך לפני כן ליריבו לתואר השנה, פרננדו אלונסו. אחרי ההישג הוא זכה בגרמניה לתואר "בייבי שומי" (ע"ש שומאכר), מה שמזכיר שמאז 2007 הוא משתף פעולה עם האגדה הגרמנית במרוץ האלופים המסורתי.
סיפורו של אלוף: סבסטיאן פטל
צילום: מנהל
שומי והבייבי

בשנת 2009 הצטרף פטל לקבוצת רד בול והיה לנהג הצעיר בהיסטוריה שהגיע למקום השני באליפות. יריבו לתואר באותה שנה היה באטון הבריטי. ב-2010 הוא זכה בתואר הראשון והיה לאלוף העולם הצעיר ביותר (שיא ששבר לואיס המילטון שנתיים קודם לכן) אחרי קרב עם אלונסו, שסיים שני בדירוג בפער של 4 נקודות (נשמע מוכר?). פטל הוביל באותה עונה רק פעם אחת בדירוג, אבל זו הייתה הפעם שנחשבת – בסוף המרוץ האחרון.

את 2011 הוא פתח בתנופה אדירה ולא הותיר לבאטון, שהיה במקום השני, שום סיכוי. הוא הבטיח את האליפות ארבעה מרוצים לסיום, השיג 15 הקפות דירוג מהירות ביותר (שיא חדש לעונה) ו-739 הקפות כמוביל. את עונת 2012 פתחה רד בול באופן מגומגם מעט ופטל סבל מכך. המחצית הראשונה של העונה הייתה קשה בשבילו. הוא ניצח אמנם במרוץ בבחריין והוביל לזמן קצר בדירוג, אבל אוסף של תוצאות לא מספקות יחד עם פרישות כתוצאה מבעיות אמינות (בוולנסיה ובמונזה) דרדרו אותו לאחור והוא אפילו לא נראה כאיום גדול על התואר. אבל רד בול התעשתה והמהפך של פטל החל בסינגפור (שבעה מרוצים לפני סיום העונה) עם ניצחון ראשון מבין ארבעה רצופים. וכך, ארבעה מרוצים לפני סוף העונה הוא חזר בתנופה גדולה למקום הראשון. עם חמישה ניצחונות בסך הכל פטל היה הנהג המצליח ביותר העונה.

ההשוואה המתבקשת בין פטל לשומאכר רק חוזקה משיתוף הפעולה ביניהם שיימשך גם השנה. מה שברור הוא שעם פתיחה כזו פטל נמצא בעמדה טובה כדי לשבור את שיאיו הבלתי נתפסים של שומאכר שזכה, בין השאר, ב-7 אליפויות פורמולה 1.