בוקר. אחד הצמתים העמוסים במודיעין עירי. עמוס מספיק כדי שהעירייה תקצה לו פקחים שיכוונו את התנועה מדי בוקר (זה בכלל חוקי שפקחים עירוניים יכוונו תנועה? מעניין). הפעם הוא עמוס במיוחד, ובמהרה מתגלה הסיבה – שתי מכוניות "התנשקו" ונהגיהן עצרו מיד ובו במקום להחליף פרטים. באמצע צומת סואן, כשהם חוסמים שני נתיבים. הנשיקה קלה במיוחד, נשיקת דודה על הלחי ולא צרפתית לוהטת – אין אפילו עיוות טמבון נראה לעין, בטח לא משהו רציני יותר. כ-50 מטר מהם יש רחוב צדדי ושקט עם שפע מקומות חנייה פנויים. אבל הם מתעקשים לעמוד באמצע הצומת, ועוד מגדילים ועושים כשהם חוצים מדי פעם את הכביש לצד השני – אלוהים יודע בשביל מה.

הגעתי לצומת כשהם כבר מחוץ למכוניות, ועוד הספקתי לראות אותם שם רבע שעה אחר כך, כשחזרתי לצומת אחרי שהורדתי את ביתי בבית הספר. זו לא הפעם הראשונה שבא לי לדפוק את הראש בקיר מול חוסר המחשבה וההתחשבות של נהגים במצבים כאלו. לא אכפת להם במיל איזה פקק הם עושים – העיקר שהם יעמדו כאן ועכשיו ויחליפו פרטים. כאילו שאם יזיזו מעט את המכוניות למקום שיפריע פחות, גורלות ייגזרו לדין חובה. הרי בימינו כמעט כל אחד נושא איתו מצלמה סבירה – הטלפון הנייד – אז מה הבעיה לצלם את זירת התאונה מכל זווית וכיוון אפשריים לטובת כל התדיינות משפטית עתידית, ולפנות את הציר כדי לא להפריע לתנועה?!

אז אם זו לא הפעם הראשונה, למה אני טורח לכתוב על זה דווקא הפעם? כי הפעם המכונית ה"מנושקת", האוקטביה שמלפנים (וסליחה על איכות התמונה – היא צולמה בטלפון...), היא ניידת. אומנם מוסווית, אבל קונדומי הדבורה על הגג הסגירו אותה מיד, גם אם פספסת את שני השוטרים במדים שהיו עסוקים בהחלפת פרטים עם נהג המאזדה 3 שפגע בהם. ומשוטרי תנועה אני פשוט מצפה ליותר. עזבו רגע בצד את התגובות בסגנון טוקבקיסטים – שוטרי תנועה מבינים יותר מהאדם הממוצע בתנועה ובהפרעה לתנועה, לא צריכים לחשוש מנהג שיברח להם ובאופן כללי פשוט לא היו אמורים להמשיך לעמוד באמצע צומת עמוס ולהפריע לתנועה. כי אם בארזי המשטרה נפלה שלהבת, איך אפשר להלין על אזובי הקיר?