מרצדס Ener-G-Forceכאשר החבר'ה של מרצדס עבדו על המתחרה שלהם בתחרות העיצוב של תערוכת לוס אנג'לס הקרבה הם ביססו אותו על העקרונות של ה-G קלאס האלמותי. הם היו מוקסמים מהפרויקט עד כדי כך שהוחלט לבנות את הרכב בגודל מלא, והתוצאה לפניכם. האם ה-G קלאס הוותיק יישאר איתנו גם בשנת 2025? אולי. בינתיים, הקונספט העתידני הזה, שנקרא מרצדס Ener-G-Force, הוא החזון הנוכחי לרכב השטח האגדי, שעשוי להיראות כך בעוד למעלה מעשור.

המבנה הכללי, למעט קו החלונות הגבוה, נותר דומה ומקבל תרגום חדש ומודרני. המראה המרובע, שלא השתנה רבות במרוצת השנים, זוכה כאן לרענון חדשני בדמות קווים עגלגלים הרבה יותר עם נופח קשוח ושפע רעיונות טכנולוגיים. למראה הקשוח תורמים כמובן חישוקי הענק בקוטר 20 אינץ'.
כמה צעדים קדימה: מרצדס Ener-G-Force
צילום: מנהל

בין הרעיונות הטכנולוגיים של מרצדס תמצאו מיכל מים ממוחזרים על גג הרכב, שמשמשים ליצירת חנקן שיניע את תאי הדלק של רכב העתיד. זאת אומרת שהוא יניב טווח נסיעה של 800 ק"מ, תוך שהוא פולט מים בלבד. הסוללות, שממקומות בצידי הרכב, ניתנות להחלפה בקלות. מערכת לזיהוי טופוגרפיה סביבתית משנה את כיול המתלים בהתאם לתנאי השטח כדי לספק את העבירות המושלמת מחוץ לכביש.

האם זהו מרצדס G קלאס של העתיד? נחכה ונראה. למעלה משלושה עשורים מאז הוצג, אי שם בשנת 1979, הנוסחה של מרצדס לא השתנתה בהרבה עבור הרכב שהפך מאז לאייקון. שנת 2025, היעד של תחרות העיצוב, לא נשמעת רחוקה במיוחד במונחי G קלאס.