סבסטיאן פטל בדרך למקום הראשון בדירוגסבסטיאן פטל, נהגה של קבוצת רד-בול, ניצח גם בגרנד פרי הקוריאני והשלים בכך מהפך בצמרת אליפות העולם כאשר הוא עולה כעת להוביל את דירוג הפורמולה 1. היה זה נצחונו השלישי ברציפות של אלוף העולם 2012, שצימק במרוצים האחרונים את הפער הגדול בראש שהיה לפרננדו אלונסו. כאמור הניצחון האחרון העלה אותו למקום הראשון בדירוג.

פורמולה 1: פטל סוגר את הפער

הכתובת הייתה על הקיר כבר מההכנות למרוץ הקוריאני. רד בול הגיעו מיפן מעודדים מניצחונם ופטל נראה בכושר שיא בהקפות הדירוג. בסופו של דבר היה מארק וובר, חברו לקבוצה, מהיר ממנו אבל כבר בזינוק הצליח פטל לטפס למקום הראשון. מכאן ועד לסיום שלט הגרמני הצעיר במרוץ ואף אחד, כולל חברו לקבוצה, לא יכול היה לסכן אותו.

פרננדו אלונסו, שפתח מהמקום הרביעי, הצליח לעבור בזינוק את לואיס המילטון, ולנסות ולתקוף את וובר, אך בהמשך לא הצליח ללחוץ על האוסטרלי ונאלץ להסתפק במקום השלישי, כאשר פיליפה מאסה, נהגה השני של פרארי צמוד אליו במקום הרביעי. לקראת סיום המרוץ נראה מאסה אפילו מהיר מאלונסו אבל קיבל רמזים בקשר שלא לסכן את המועמד לאליפות של פרארי. במקום החמישי סיים קימי רייקונן בלוטוס לפני ניקו הולקנברג בפורס אינדיאה, רומן גרוז'אן בלוטוס השנייה, ז'אן אריק וורן ודניאל ריקרדו בטורו רוסו.
פורמולה 1: פטל משלים את המהפך בקוריאה
צילום: מנהל
פרננדו אלונסו בדרך לאבד את המקום הראשון בדירוג

מקלארן סבלה ממרוץ איום למדי ולכן איבדה בסופו לפרארי את המקום השני בדירוג היצרנים. ג'נסון באטון נפגע כבר בפנייה הראשונה מכניסה ברוטאלית של קאמוי קוביאשי בסאובר. המילטון מצידו צנח אט אט לאחור ונאלץ להיכנס להחלפת צמיגים שלישית (לעומת שתיים של רוב המתחרים) שדרדרה אותו עד למקום העשירי בסיום.
כאשר נותרו עוד ארבעה מרוצים לסיום העונה, נראה שכעת תתמקד התחרות בין פטל לאלונסו. הכל פתוח אבל הכושר של פטל ורד בול בהחלט צריכים להדאיג את פרארי.

גרנד פרי קוריאה
1. סבסטיאן פטל – רד בול
2. מארק וובר – רד בול
3. פרננד אלונסו – פרארי
4. פיליפה מאסה – פרארי
5. קימי רייקונן – לוטוס
6. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
7. רומן גרוז'אן – לוטוס
8. ז'אן אריק וורן – טורו רוסו
9. דניאל ריקרדו – טורו רוסו
10. לואיס המילטון – מקלארן

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 215 נקודות
2. פרננדו אלונסו – 209 נק'
3. קימי רייקונן – 167 נק'
4. לואיס המילטון – 153 נק'
5. מארק וובר – 152 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. רד בול – 367 נקודות
2. פרארי – 290 נק'
3. מקלארן – 284 נק'
4. לוטוס – 255 נק'
5. מרצדס – 136 נק'