יונדאי i20שם מלא: יונדאי i20
אחיות לפלטפורמה: אין
מתחרות עיקריות: קיה ריו, סוזוקי סוויפט, טויוטה יאריס, סקודה פאביה, סיאט איביזה, פולקסוואגן פולו, ניסאן מיקרה, מאזדה 2, אופל קורסה, הונדה ג'אז
כדאי לדעת עליה: יונדאי i20 הוצגה בתערוכת פריז בשנת 2008, כמחליפתה של הגטס. היא אינה מבוססת על הגטס כלל, המנועים חדשים ותיבות ההילוכים שונות. להבדיל מקודמתה, מתחילת שיווקה בישראל הגיעה ה-i20 עם בקרת יציבות ו-6 כריות אוויר בכל הדגמים. כך שכל הגרסאות זכאיות לציון הבטיחות הגבוה של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו-NCAP.
משאר הבחינות יונדאי i20 ממוצעת בכל מדד, המרחב הפנימי ממוצע לקטגוריה, הביצועים ממוצעים וכך גם צריכת הדלק. היא קצת נופלת בתחום הנוחות, עם יכולת פחות טובה להתמודד עם שברי האספלט בתוך העיר. לכן, היא תהווה חבילה טובה, ללא התבלטות לטובה או לרעה בשום תחום. כחדשה היא סובלת מתחרות מבית, קיה ריו שמשתמשת באותו מנוע אך היא נוחה יותר ומרווחת יותר.
ל-i20 ישנה גרסה נוספת עם מנוע 1.6 ליטר בעל 126 כ"ס ב-6,300 סל"ד, היא אינה מרגישה חזקה יותר מהגרסה הרגילה (1.4 ליטר 99 כ"ס ב-5,500 סל"ד), אך היא יותר נעימה לנסיעה עקב שילוב מנוע-גיר מוצלח יותר. בנוסף, לאחרונה הגיע גם גרסת 1.2 ליטר (87 כ"ס) המשודכת לתיבה ידנית בלבד. היא נמכרת ב-75,000 שקלים וברמת הגימור הבסיסית שלכשעצמה מצוידת מאוד ביחס לקטגוריה. כשאר הגרסאות היא אינה נופלת או מתבלטת באף תחום.

כל מה שטוב: רמה בטיחותית, אבזור, "חבילה" טובה.
כל מה שרע: נוחות נסיעה עירונית, הגה מלאכותי, קיה ריו...
מה מקבלים: רכב בסדר, שלא נופל ולא מתבלט בשום פרמטר.
גרסה מומלצת: 1.4 ליטר אוטומטית בסיסית, אם כבר קונים חבילה, אז את הזולה ביותר.