תמונת אילוסטרציהשר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע הבוקר (יום ה') כי הוא מתנגד נחרצות לכל העלאה בשווי השימוש לרכב. "אני רואה בזאת הטלת מס על הציבור ואני מתנגד בחריפות להטלת מס נוסף על הנהגים." ציין כץ.

דברים אלה אמר השר לאחר שבימים האחרונים דווח בתקשורת כי האוצר מתכנן להכניס את מרכיב הדלק לשווי השימוש ברכבי ליסינג. כיום מחזיקי רכב צמוד משלמים שווי שימוש הנגזר מ-2.48% מערך הרכב. ככל שהרכב זול יותר, העובד משלם שווי שימוש נמוך יותר. על פי המתווה החדש של האוצר, במסגר חוק ההסדרים לשנת 2013 שווי השימוש יורכב משני חלקים: הראשון הוא כפי שנהוג כיום (שיעור קבוע ממחיר הרכב), החלק השני נגזר ממחיר הדלק שהעובד צורך. כלומר, על העובד יהיה להעריך מראש את ממוצע הקילומטרים השנתי שיסע. על פי הערכה זו ישלם העובד את מרכיב הדלק בשווי השימוש. מחזיקי רכב צמוד גם יוכלו לבחור שלא לשלם שווי שימוש על הדלק, ובמקרה שכזה יממנו את עלות הדלק בעצמם.

תוכנית האוצר נובעת בין היתר בשל עליית מחירי הדלק, ורצון המשרד להעשיר את קופת האוצר נוכח המשבר הכלכלי. בישראל כיום יש כ-220,000 בעלי רכב צמוד וההערכה היא כי המהלך יכניס מאות מיליוני שקלים לקופת האוצר, אולם נראה שיש למהלך מתנגדים. השר כץ ציין כי הצעד נוגד את עמדת משרד התחבורה וכי משרדו לא היה שותף להעלאת שווי השימוש. "אין כל קשר בין תכנית משרד האוצר, לבין המלצות צוות יישום דו"ח הועדה הציבורית להגברות התחרותיות בענף הרכב." הוסיף כץ (שנכללת גם היא במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2013). בכלי התקשורת השונים מצוטטים חברי כנסת נוספים אשר מתנגדים למהלך של האוצר.