טריידנט אייסניעכשיו שמשכנו את תשומת הלב שלכם, נציג בפניכם מכונית שללא ספק משכה גם את תשומת הלב שלנו. קוראים לה טריידנט אייסני (Trident Iceni) והיא מכונית ספורט דו-מושבית עם מנוע של משאית, ביצועים של מכונית-על וצריכת דלק של מכונית מיני היברידית. וזה לא סתם עוד ניסוי מעבדה, או חבורה של בריטים משועממים – זו מכונית שאפשר לקנות (בבריטניה), והיא עולה "רק" 75,000 ליש"ט, שהם כ-475,000 שקלים.

כבר הבנתם שהאייסני היא לא מכונית ספורט רגילה. אין ספק שהיא נראית מצוין עם עיצוב זורם ופרופורציות טובות, אבל מה שבאמת מייחד אותה הם הקרביים. בחזית המכונית שוכן לו מנוע טורבו-דיזל גדול-מימדים בנפח 6.6 ליטר שמספק 430 כ"ס ו... אנחנו מקווים שאתם יושבים... 131.4 קג"מ ב"פחות מ"-3,250 סל"ד. זה מספיק לביצועים מרשימים של 3.7 שניות ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ומהירות מירבית של "יותר מ-" 305 קמ"ש. מי שממש ירצה, יוכל לקבל אותה גם עם 660 כ"ס ו-145(!) קג"מ. בשביל להגיע לנתונים שכאלו, פיתחה החברה לטענה טכנולוגיית הכפלת מומנט ייחודית, והיא מייצרת בעצמה תיבת 6 הילוכים ודיפרנציאל שמיועדים לעמוד בפרץ הכוח הזה. טריידנט מוסיפה ואומרת שאת המנוע אפשר להשקות בדיזל, ביו-דיזל, שמן דקלים וגם שמן פשתן. חוץ מזה, יש לה שלדה מפלדת אל-חלד חזקה במיוחד, שלטענת החברה עמידה בפני קורוזיה באופן יוצא דופן.

לא מאמינים? חכו שתשמעו את זה. לטענת היצרנית הבריטית, בשיוט במהירות של 112 קמ"ש (70 מייל לשעה), המנוע האימתני מייצר 96.8 קג"מ ב-980 סל"ד בלבד, וצורך רק 25 ק"מ לליטר. על מיכל מלא, כך טריידנט, מסוגלת המכונית לגמוא יותר מ-3,200 קילומטרים. ברוח התקופה, זה שווה ערך למרחק מתל אביב לטהרן ובחזרה. על מיכל אחד.
טריידנט אייסני: מכונית-על עם מנוע דיזל
צילום: מנהל

האייסני, שקרויה על שם שבט בריטי עתיק שהתגורר באזור, הוצגה למעשה כבר לפני 4 שנים. היא נבנתה על-ידי קבוצה של מהנדסים בעיר נורפוק שבאנגליה ובפיתוח שלה הושקעו 2.3 מיליון ליש"ט. מאז היא עושה בעיקר סבבי הופעות בין תערוכות רכב שונות. מידותיה עמדו על 420 ס"מ לאורך על בסיס גלגלים של 265 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ וגובה של 122 ס"מ. המשקל עמד על 1,480 ק"ג. האייסני החדשה פורסמה אתמול (יום ד'), 4 שנים בדיוק אחרי הראשונה. על-פי הפרסומים, מדובר במכונית חדשה, ועד שלא יפורסמו נתוני המידות לא נוכל לדעת מה השתנה. נתוני הביצועים, בכל אופן, נשארו זהים.

ויש גם די הרבה היסטוריה. השם טריידנט קיים כבר משנות ה-60', אם כי חדל מלהתקיים כבר בשנות ה-70'. בין אותן שנים הספיקה החברה לייצר, אך לא ממש למכור, שלושה דגמים. לקראת סוף המילניום הוקמה החברה מחדש, או למעשה חברה חדשה בעלת אותו שם ומאז נמצאת האייסני בשלבי עבודה בפיתוח.

גם אנחנו מעט ספקנים ופעורי פה אל מול המספרים והנתונים המוצהרים של מכונית הספורט האלמונית. מסוג הדברים שצריך לראות כדי להאמין. מי שיתעקש, יוכל לצפות בה בחשיפתה הרשמית בתערוכת היוקרה סאלון פריווה (Salon Prive) שתתקיים בתחילת חודש ספטמבר בלונדון.