בעתירה שהגישו לבג"ץ שני אזרחים נגד שר הבריאות, סגן שר הבריאות ושר התחבורה, נטען כי על אף שהדין מחייב, רופאים רבים אינם מדווחים על נהגים שלוקים במחלה או נוטלים תרופות. לטענתם, על הרופאים ומשרד הבריאות לדווח למשרד התחבורה על אדם חולה העלול לסכן את עצמו או את סביבתו בשל מחלתו או בשל תרופות אותן הוא נוטל. מדובר במחלות או בתרופות העלולות לפגום בכושר הנהיגה ובנהגים המהווים סכנה לשאר ציבור הנוסעים.

העותרים בקשו, כי השרים והסגן יסדירו בתקנות את הנושא, כך שיתבצע דיווח אוטומטי ממוחשב לגבי נהגים הלוקים במחלות, שיעקוף את הרופאים ויעביר את המידע למשרד התחבורה דרך בתי המרקחת ומחשבי קופות החולים. לטענתם הרופאים מחויבים לדווח על מחלות כגון: אפילפסיה, רמת סוכר נמוכה בדם, הפרעות בלתי נשלטות בקצב הלב, מצב שלאחר שבץ מוחי, דום נשימה בשינה, מחלת נפש פעילה הפוגעת בשיפוט, ירידה בכושר השמיעה שאינה ניתנת לתיקון על ידי אביזרי עזר, וליקויים אורטופדיים הפרעות תנועתיות המפריעות לתפעול תקין של כלי הרכב.

העתירה דנה בנוסף, בהכרח לכלול בדיווח למשרד התחבורה מידע בדבר שימוש בתרופות הרגעה פסיכיאטריות שקיימת לגביהן אזהרה מפורשת כי התרופה עלולה לפגום בכושר הנהיגה.

לאתר המשפט הישראלי פסק דין