פגאני היויארה
המגזין הבריטי נוהג במכונית העל האיטלקית פגאני היויארה (Huayra), על תריסר הצילינדרים שלה, 6 הליטרים בנפח, צמד מגדשי הטורבו, 7 מהלכיה והכי חשוב – 730 סוסיה. הם טוענים שהם הראשונים לנהוג – ואנחנו לא נתווכח (ואל תשאלו באיזה מספר אנחנו בתור) – במחליפתה הרשמית של הזונדה האגדית, שעם גרסה מיוחדת אחרונה, אחרי אחרונה ואחרי אחרונה R, מפנה סוף סוף את מקומה.

ומה הם אומרים? כצפוי, כמעט רק דברים טובים. זה מתחיל בתגובת המצערת הסופר-מהירה, תיבת ההילוכים שמתפקדת נפלא במהירויות גבוהות והאחיזה המצוינת, בין השאר תודות לצמד הספוילרים שמתאימים את עצמם, כל אחד בנפרד, לתאוצה ולבלימה של הנהג. לפי הנתונים הרשמיים, מאיצה ההיויארה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בלבד, בדרך ל-370 קמ"שים סופיים.

אנחנו נוסיף ונדבר על העיצוב של המכונית הזו, שהיא פריט אופנה בדיוק כמו שהיא צעצוע לכביש, מהסוג שניתן לצפות לו רק בארץ המגף. שילוב של עור, כרום וסיבי-פחמן שנותנים הרגשה של ספות עור בתוך מטוס סילון שנועד להסיע שני אנשים על הכביש. התענוג הזה, רק שתדעו, עולה קצת יותר ממיליון יורו, שהם כ-5 מיליון שקלים, לפני מסים (או תקינה ושוחד).

אגב, כבכל מבחן, חייבים גם להיות כמה דברים לא בסדר. מגזין EVO מציין את פעולת תיבת ההילוכים בנסיעה איטית וכבדות של ההגה. לנו קצת קשה להתעלם מקולות החריקה שנשמעים לאורך כל הסרטון, ולא נותר לנו אלא לקוות שמדובר במתקן שמחזיק את המצלמה, ולא בפועל איטלקי שהתעצל והחליט שאין טעם להדק את כל הברגים בזמן שאפשר לשבת וליהנות מיין טוב.