מארק ווברמארק וובר, נהגה של קבוצת רד בול ניצח בגרנד-פרי היוקרתי של מונקו בתום מרוץ דרמטי וצמוד. זה אומר שהמסורת השנה בה בכל מרוץ יש מנצח שונה נשמרה ,אך רד בול היא הראשונה ב-2012 לצבור שני ניצחונות. וובר הוביל במרוץ מתחילתו ועד סופו, אך היה זה אירוע מותח בו כל ששת הראשונים היו קרובים ביותר אחד לשני עד לסיום.

הגיבור הטראגי של המרוץ היה מיכאל שומאכר הוותיק, שבמקצה הדירוג שיחזר את ימיו הגדולים והשיג את ההקפה המהירה ביותר. ואולם בגלל עונש הורדה של חמישה מקומות מהמרוץ הקודם שומאכר נאלץ לפתוח מהמקום ה-6 ואת מקומו תפס וובר, כאשר לצידו זינק ניקו רוזברג במרצדס השנייה, ומאחוריו לואיס המילטון במקלארן ורומן גרוז'אן בפרארי. תאונה בזינוק עם גרוז'אן הורידה את שומאכר למקום השמיני, ולקראת סוף המרוץ הוא נאלץ לפרוש בגלל תקלה במנוע.

מלפנים קיבלנו מאבק טקטי מותח שבגלל הקושי לעקוף במסלול הרחובות הצר הוכרע דרך החלפות הצמיגים. כאשר ברקע מאיימת כל הזמן אפשרות לגשם (בסוף היה רק טפטוף) היה ברור שהצמיגים ישחקו תפקיד חשוב, וסבסטיאן פטל היה מבחינה זו המנצח הגדול. אלוף העולם שזינק מהמקום ה-9 וניצל את התאונות בפתיחה כדי לטפס למקום ה-6, פתח על הצמיגים הקשים יותר ונכנס להחלפה זמן רב אחרי כולם. הוא יצא ממנה לפני המילטון ופיליפה מאסה בפרארי וסיים רביעי. גם אלונסו הצליח לחלוף על פני המילטון ולסיים שלישי – תוצאה מצוינת עבור פרארי שעדיין לא נראית מספיק טוב. בסופו של דבר המילטון סיים חמישי לפני מאסה, ויחד עם מרוץ גרוע של ג'נסון באטון ניתן לומר שסוף השבוע של מקלארן היה בינוני למדי.
פול דירסטה וניקו הולקנברג בפורס אינדיאה סיימו במקום ה-7 וה-8 לפני קימי רייקונן בלוטוס וברונו סנה בוויליאמס.
פורמולה 1: וובר מנצח במונטה קרלו
צילום: מנהל
מארק וובר מזייף פרסומת

גרנד פרי מונטה קרלו

1. מרק וובר – רד בול
2. ניקו רוזברג – מרצדס
3. פרננדו אלונסו – פרארי
4. סבסטיאן פטל – רד בול
5. לואיס המילטון – מקלארן
6. פיליפה מאסה – פרארי
7. פול דירסטה – פורס אינדיאה
8. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
9. קימי ראיקונן – לוטוס
10. ברונו סנה – וויליאמס

אליפות הנהגים
1. פרננדו אלונסו – 76 נק'
2. סבסטיאן פטל – 73 נק'
3. מרק וובר – 73 נק'
4. לואיס המילטון – 63 נק'
5. ניקו רוזברג – 59 נק'

אליפות היצרנים
1. רד בול – 146 נק'
2. מקלארן – 108 נק'
3. פרארי – 86 נק'
4. לוטוס – 86 נק'
5. מרצדס – 61 נק'