פורד F-150שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, יעביר בימים הקרובים, לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, צו חדש המרחיב את סוגי כלי הרכב שניתן לייבא לישראל ביבוא מקביל. על פי התקנות החדשות, ניתן יהיה לראשונה לייבא ביבוא מקביל כלי רכב מסחריים בתקינה האירופאית או האמריקנית שמשקלם אינו עולה על 3.5 טון. עד כה ניתן היה לייבא ביבוא מקביל כלי רכב פרטיים בלבד, שמשקלם הכולל אינו עולה על 3.5 טון.

מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, ציין כי ישנם מספר יזמים המצויים כיום בהליכים מתקדמים לייבוא מקביל של רכב. פלור הוסיף כי לאחרונה התקבלו גם פניות ליבוא מסחרי של כלי רכב בעלי תקינה אמריקנית, המיוצרים מחוץ למדינות נפט"א.

זה המקום להזכיר כי על אף ניסיונות משרד התחבורה, עדיין לא הגיעו לישראל כלי רכב ביבוא מקביל. לפני מספר שבועות ניסה השר לעודד את היבוא המקביל בהודעה כי משרדו מפחית את גובה הערבויות וההון העצמי הנדרשים לצורך קבלת רישיון ייבוא רכב לישראל. בינתיים הקלות אלה טרם הובילו לכניסת יבואנים חדשים לענף. בין הסיבות העיקריות לכך שהיבוא המקביל אינו מתרומם נמצא את מדיניות המיסוי של האוצר. היות והמיסוי על כלי רכב בישראל כל כך גבוה, יבואניות הרכב מצליחות בזכות קשריהם עם היצרניות לקבל את המחירים הנמוכים בעולם. הסיכוי שיבואן מקביל יצליח לקבל מחיר טוב יותר מהיבואנית הרשמית, אינו גדול ועל כן הענף אינו נפתח. כעת נותר לחכות ולראות אולי הצוות הבינמשרדי שהוקם ליישום מסקנות דוח ועדת זליכה, יביא את הבשורה.