תמונת אילוסטרציהועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול (יום ד') את התיקון לצו התעבורה לפיה יש להחמיר עם נהגים שלא יחגרו פעוטות וילדים עד גיל 14 במושבים המתאימים לגילם. לפי ההצעה של משרד התחבורה, הקנס שיוטל על נהג בשל על אי-חגירת פעוטות עד גיל 3 יזנק ל-1,000 שקל. מדובר בהכפלה של פי 4 מהקנס כיום. עוד אישרה הוועדה להעלות את הקנס על אי-חגירת ילדים מגיל 3 עד גיל 8 ל-750 שקל ואת הקנס על אי-חגירת ילדים מגיל 8 ועד גיל 14 ל-500 שקל.

"מדי שנה נפגעים מעל 2,000 ילדים מגיל אפס עד 9 בתאונות דרכים". אמרה מנהלת אגף מחקר ופיתוח בארגון בטרם, מיכל קליין. לדבריה, מחקרים שנעשו בחו"ל הראו ששימוש במושבי בטיחות מפחית את ההרוגים בתאונות ב-71%. היועץ המשפטי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עמי רוטמן, ציין כי בשנה שעברה חלה ירידה בשימוש נכון במושבי בטיחות, בעיקר בילדים בגיל 5-9.

עם זאת, ח"כ ישראל אייכלר דרש שהקנס לא יינתן לפי מספר הילדים הלא חגורים אלא פעם אחת בלבד לנהג. "אם עבור כל ילד לא חגור יצטרך הנהג לשלם קנס של 500 שקלים זו תהיה גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה", אמר. ח"כ אייכלר ביקש להבהיר כי הוא תומך בחגירת הילדים ולא מתנגד להגדלת הקנסות, אך דרש כי הקנס יינתן לנהג שהוא האחראי ולא לילדים. רפ"ק לוינגר התייחס לדברי ח"כ ואמר כי יש להשאיר את הנושא לשיקול דעתו של השוטר. בסופו של דבר קיבלה הוועדה את דעתו של ח"כ אייכלר לפיה הקנס יינתן פעם אחת לנהג, לפי העבירה החמורה יותר ולא לפי מספר הילדים שאינם חגורים.