אסטון מרטין V12 זגאטואסטון מרטין הבריטית חושפת את הגרסה המוכנה לייצור של המכונית האקזוטית ביותר בליין הנוכחי שלה – ה-V12 זגאטו; החשיפה תיערך במסגרת תערוכת המכוניות הקלאסיות Concours d' Elegance בכוויית ב-15 לחודש זה, ללא ספק במה ראויה להכיר מכונית שתימכר בתמורה ל-330,000 ליש"ט כבסיס.

אסטון מרטין עובדת על הזגאטו הייחודית – המתבססת על הוואנטאז' – מזה זמן מה, כאשר כבר במאי בשנה שעברה נחשפו תמונות ראשונות וקצת פרטים אודות האקזוטיקה הנדירה הנמצאת בתהליך האפייה. הזגאטו המודרנית מהווה מתנת יובל 50 לציון לידתה של אחת מהאגדות שיצאו מבית אסטון מרטין וכיום אקזוטיקה נחשקת (ומאוד יקרה...) – אסטון מרטין DB4GT זגאטו מ-1961. בדומה להשראה כך מהווה גם הנכדה המודרנית ל-DB4GT דנן פרי שת"פ בין אסטון מרטין לסדנת העיצוב הנודעת זגאטו מאיטליה.
קלאסיקה מודרנית: אסטון מרטין V12 זגאטו
צילום: מנהל
ההשראה: אסטון מרטין DB4GT זגאטו מ-1961
כל אחת מ-150 היחידות של הזגאטו המודרנית שתיוצרנה מיוצרת ביד בתהליך הדורש למעלה מ-2,000 שעות עבודת אומן. הגג, החופה הקדמית והדלתות מיוצרות מלוחות אלומיניום המעובדות ברובן ביד כאשר חלקים נוספים במרכב, כמו הפגושים, מפתני הדלתות ומסגרת תא המטען עשויים סיבי פחם. כל הפנים מיוצר אף הוא ידנית, תוך שימוש בעור מהסוג המשובח ביותר התפור ביד, משטחי סיבי פחם ואלומיניום מלוטש.

למרות שבאסטון מרטין לא פרסמו מפרט טכני מלא, ניתן להעריך שמדובר במפרט דומה למה שכבר הוצג במסגרת אבות-הטיפוס הקודמים. ככל הנראה המנוע הוא V12 בנפח 6.0 ליטר עם 510 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות – די להטיס את המכונית הלא קלה במיוחד (כמעט 1.7 טון משקל עצמי) מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות בלבד, עד למהירות מרבית של 305 קמ"ש.

המכוניות הראשונות תימסרנה ללקוחות לקראת סוף שנה זו.