עדיף בפנים מבחוץ...
אומרים שיופי זה עניין של טעם אישי, ושלכל אחד מאיתנו יש סדרי עדיפויות שונים, אבל יש מכוניות שיהיה קשה להתווכח: הן מכוערות, לא מאובזרות או סתם משעממות. בחרנו חמש מכוניות מתוך הקטלוג העשיר של אתר אוטו, שלא היינו רוצים להיראות בהן. כאלו שגורמות לנו כאב עיניים כל פעם שהן חולפות, או שאנחנו יודעים שהן לא מתאימות לערכי המותג שסמלו מוטבע על מכסה המנוע שלהן. ובאיזו מכונית אתם לא הייתם רוצים להיראות?
חמש מכוניות שלא תרצו להיראות בהן
צילום: מנהל
מקרה קשה של קטגוריה אחת יותר מדי. בשנים האחרונות ב.מ.וו מחפשת נישות חדשות בכל מקום אפשרי, ונדמה שעם ה-X6 הבווארים פשוט איבדו את הצפון. שילוב בין רכב שטח, שאין לו ממש יכולת שטח, לבין מכונית קופה שיש לה חמש דלתות – מישמש מזעזע שלא מחמיא למותג.
נקודת אור: המחיר היקר מונע מה-X6 מלהיות נפוץ יותר על הכביש.
חמש מכוניות שלא תרצו להיראות בהן
צילום: מנהל
לחשוב מחוץ לקופסה? יש אירוניה אכזרית בסיסמה הזו כשהיא מודבקת על ישבנה של ניסאן טידה, אחת המכוניות המשעממות ביותר עיצובית שנמכרות כיום בישראל. הטידה היא לא יותר מקופסה, והדרך היחידה לחשוב מחוץ לקופסה היא לא לשבת בתוכה. אז בעצם, הסיסמה של ניסאן עושה סוג של שירות לציבור.
נקודת אור: כבר הציגו מחליפה בחו"ל, והיא (קצת) יותר מעוצבת.
חמש מכוניות שלא תרצו להיראות בהן
צילום: מנהל
הכוכב הבלתי מעורער של כל רשימת "מאותגרי עיצוב" שזכורה לנו. הרודיוס אמנם מציע שפע מקום לנוסעים, אבל עיצובו מזעזע ואבזור הבטיחות איתו הוא מוצע מעליב, וזה עוד ברכב שאמור להיות מוביל משפחות וצריך להצטיין בתחום. בקיצור, קנו פורד גלאקסי ותפתרו גם את בעיית העיצוב וגם את בעיית האבזור במכה אחת.
נקודת אור: גרסת תשעה נוסעים, למי שממש חייב.
חמש מכוניות שלא תרצו להיראות בהן
צילום: מנהל
הקאיין הוא אולי סיפור הצלחה מסחרר, אבל זה לא הופך אותו לרגע אחד לפחות מביך לחובב רכב אמיתי. כי עבורנו רכב שטח של פורשה, ועוד עם מנוע פולקסווגן (לא שסלחנו גם על הגרסאות עם מנוע פורשה), זה דבר בלתי נסלח. תוסיפו לכך עיצוב גרוטסקי ויכולת שטח מוגבלת, וקיבלתם רכב מיותר.
נקודת אור: חייבים?
חמש מכוניות שלא תרצו להיראות בהן
צילום: מנהל
הלוגאן אולי לא מכוערת במיוחד (היא יותר משעממת ממעוצבת), אבל לא היינו רוצים להיראות באחת בגלל הזלזול של היבואנית בציבור הקונים. הלוגאן עזבה את ישראל בראשית 2011 בגלל שאין לה בקרת יציבות, מערכת בטיחות חשובה שהוכחה כיעילה בצמצום הסיכוי למעורבות בתאונה. אבל בחברת קרסו לא חשבו שרנו, אותה הגדירו פעם כ"אלופה בבטיחות", זקוקה לבטיחות, והצליחו להכניסה ארצה באמצעות פרצה בתקנות משרד התחבורה. לא יפה.
נקודת אור: השיווק יופסק מאותה סיבה בשנה הבאה, ויפה שעה אחת קודם.