זה נשמע כמו אגדה יוונית או לכל הפחות כסיפור שמסופר לאחר קצת יותר מדי כוסיות אוזו, אבל הוא ממש נכון. עובד בעיריית פיראוס ביוון, גילה לא פחות ולא יותר ממרצדס 300SL ממודל 1960 (במצב סביר אך מקורי לחלוטין) בפינה נידחת באחת מקומות מרתף בית העירייה. העובד, שנשלח לעשות סדר עם "הגרוטאות" שחונות בחניון בהחלט ביצע את המוטל עליו ודאג שהמכונית תפונה לצורך... גריטה. אך למזלה הטוב של המרצדס הנחשקת, ראש העיר, וסיליס מיכלוליאקוס, גילה הבנה באייקון שלפניו. הוא כנראה ששפשף עיניו כמה פעמים בעברו על הרשימה, וכנראה כך עשה גם שניגש לבדוק בכבודו ובעצמו שאכן מדובר ב-300SL מקורית.

למי שלא בקי בקלאסיקות נושאות הסמל המשולש נבהיר כי מדובר באחת ממכוניות האספנות הנחשקות בכלל, ומתוצרת מרצדס בפרט. מרצדס הציעה את ה-300SL תחילה כקופה ומאוחר יותר גם כרודסטר. הקופה הספורטיבית צוידה כמובן בסמלה המוכר מכל – דלתות כנפי השחף הנפתחות כלפי מעלה – אך גם במנוע 3.0 ליטר עם 215 כ"ס וביצועים שהעמידו אותה בשעתו בחזית מכוניות הספורט בעולם, כאשר עת הושקה (ב-1954) אף היתה המכונית הסדרתית המהירה בעולם עם מהירות מרבית של 260 קמ"ש סנסציוניים אז.
ואיך מגיעה יצירה כזו למרתף יווני חשוך, מלא באבק? קריטון דילאברי היה נהג מרוצים יווני שרכש את המרצדס כחדשה בשעתו, לשמש כמכוניתו הפרטית. כנראה שביוון גופים מוניציפאליים פופולאריים ואהודים יותר מאשר אצלנו, שכן משום מה, כאשר נפטר ב-1972, הסתבר שהוריש את המכונית לעיריית פיראוס. זמן קצר לאחר מכן הוחנה הרכב במרתף בית העירייה ולמעשה מאז לא נגעו בו ומן הסתם שכחו מקיומו, עד לאחרונה.

ראש עיריית פיראוס החליט למכור את המכונית הנדירה במכירה פומבית. האירוע עורר המון עניין וסקרנות בקרב חובבי מכוניות קלאסיות מרחבי העולם, שכן המכונית הועמדה בחניון כמעט כחדשה ומאז לא נגעו בה – בדיוק מה שמשפצי הקלאסיות ומחפשי המציאות חולמים עליו. הרכב נרכש לבסוף – לאחר תחרות קשה – על ידי אספן גרמני בעבור 405,000 יורו טבין ותקילין. להזכירכם: תידרש עוד המון עבודת שיפוץ יקרה בכדי להביא את המכונית למצב חדש.
כהוקרה על מתנתו הנדיבה החליטו בעיריית פיראוס להשתמש בכסף על-מנת להקים פארק עירוני שיישא את שם דילאברי, להנאת תושבי העיר. בכך הבטיח ראש העירייה ששמו של האזרח הנדיב ייזכר גם בדורות הבאים.