אז הבנתם כבר לפי התמונות שלא מדובר במכונית, אבל כל המופיע בכותרת הוא מדויק: הרכב המוזר לעיניים ישראליות הוא מפנה שלג חדש הנוסע בעצמו שמונע באמצעות יחידת כוח היברידית. וכן, שלג עמוק בהחלט נחשב כ"שטח". זה מהקום להזכיר כי הונדה אינה מייצרת רק אופנועים ומכוניות, אלא גם בליין שלם של כלים לשימוש ביתי או חקלאי, בהם גנרטורים, מכסחות דשא, מתחחות למיניהן ואפילו טרקטורים ומפני שלג.

מה שהופך את העניין שכאן למעניין הרבה מעבר לעוד השקת כלי שאצלנו קשה למצוא לו שימוש רב (למעט אולי באזור החרמון וירושלים, בחורף קשה) הוא בעובדה שהוא היברידי. בהונדה מאמינים שהמהפכה ההיברידית צריכה להגיע מכל מיני כיוונים והכיוון התעשייתי של כלי העבודה חשוב לא פחות מתחום כלי הרכב בהם אנו נוסעים.
מפנה השלג המצולם הוא ה-HS1336i hybrid והנו המילה האחרונה בתחום והראשון המיועד במיוחד לשוק בארה"ב. בהונדה עוסקים מזה מספר שנים בניסוי ואף מכירת מפני שלג היברידיים, אך הדגם לשמו התכנסנו כאן היום הוא כאמור הראשון המיועד לכבוש את השבילים המושלגים בארה"ב ובמקביל גולת הכותרת בהיצע של הונדה. "היברידי" במקרה דנן פירושו מנוע בנזין המשמש כגנרטור, המספק חשמל למנועים המניעים את התוף המפנה מלפנים ואת הגלגלים. המנוע פועל בכל זמן פעולת הכלי ומכויל לצרוך מינימום דלק ובשקט המרבי האפשרי. מחשב "מנהל" את אספקת החשמל לכל מנוע – הינע לגלגלים, מרים ומוריד התוף, מניע התוף ומכוון הזרנוק המעיף את השלג הצידה. אנשי הונדה טוענים כי דגם זה מציע חיסכון מהותי ופעולה שקטה ביותר ביחס לכל מפנה שלג אחר בשוק. בהונדה מבטיחים יכולת לטפל בפס אחד בשלג ברוחב 92 ס"מ, בגובה עד 58 ס"מ ובסה"כ במשקל של עד 83 טונות שלג לשעת עבודה, אותם יעיף המכשיר עד למרחק 19 מטרים.

טוענים שתקופת קרח קטנה באופק – עניין של כמה מאות או אלפי שנים. נראה לנו שעד אז יתקשה יבואן הונדה המקומי למכור מספיק כלים שיצדיקו ייבוא לארץ.