מיצובישי מיראז'
מיצובישי פרסמה תמונה ראשונה ופרטים חלקיים הנוגעים למיראז', הסופרמיני שתחליף את הקולט. השם מיראז' (Mirage, תעתוע) משמש את מיצובישי מאז שנת 1978, והודבק ללנסר ולקולט בחלק מהשווקים (במיוחד באמריקה שם השם לנסר הוא סימן רשום של קרייזלר). הפעם השם הזה ישמש את מיצובישי בכל העולם, לאחר שהוחלט להפוך את הקולט ממכונית שמכוונת בעיקר לאירופה, לרכב גלובאלי.
המיראז' תהיה קטנה משמעותית מהקולט, ומסמנת מהפיכה במיצובישי מבחינה רעיונית. אורכה עומד על 371 ס"מ (17-), רוחבה על 166.5 ס"מ (3-) וגובהה על 149 ס"מ (3-). היפנים לא מספקים נתון בסיס גלגלים (שיהיה ככל הנראה אף הוא קטן מזה של הקולט) או נתון משקל (וכן, גם כאן צפויה הרזיה).
מיצובישי מיראז' תצויד בגרסתה החסכונית ביותר במנוע בנזין עם שלושה צילינדרים ונפח של 1.0 ליטר. יחידת הכוח הזו צפויה לאפשר, בסיוע מערכת עצור-סע, תצרוכת דלק של 30 ק"מ לליטר. מלבד זאת לא נמסרו פרטים טכניים נוספים על יחידת הכוח או על המיראז' בכלל.
PX-MiEV חוזר, ובגדול
רכב נוסף שמיצובישי חושפת היום (ד'), לקראת הופעה בתערוכת טוקיו (11-3 בדצמבר) הוא ה-PX-MiEV. מדובר ברכב פנאי עם הנעת כלאיים, ואם כל זה נשמע לכם מוכר אז אתם בכיוון הנכון. לפני שנתיים בדיוק מיצובישי הציגה בטוקיו רכב פנאי לתצוגה באותו שם, אף הוא עם הנעת כלאיים. אפילו העיצוב דומה למדי.
אז מה בכל זאת השתנה? רכב התצוגה החדש קרוב יותר לייצור (ככל הנראה רומז על האאוטלנדר שיושק ב-2013), ובעיקר גדול יותר. אורכו עומד על 466 ס"מ (15+), גובהו על 168 ס"מ (2.5+) וממד הרוחב שלו לא השתנה (183 ס"מ). הוא גם מצויד במנוע בנזין גדול יותר (2.0 ליטר במקום 1.6), עדיין בשידוך לצמד מנועים חשמליים אחד לגלגלים הקדמיים ואחד לאחוריים. כל מנוע חשמלי יספק כ-80 כ"ס, ויחד הם יאפשרו טווח נסיעה ללא בנזין של 50 ק"מ לפחות. אך כלל לא ברור אם הרכב הסדרתי יציע גרסת כלאיים שכזו.