הכלכלה קורסת? איטליה מרחיבה את צי מכוניות הפאר הממשלתיות
לא רק בישראל לממשלה יש לפעמים סטנדרטים כפולים: בזמן שראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, מדלג בין פגישות עם ראשי ממשלה אירופים במטרה למנוע מארצו לפשוט רגל, הממשלה האיטלקית ממחישה איך לא חוסכים בכספי ציבור. משרד הבטחון האיטלקי קיבל לידיו לאחרונה 19 מכוניות פאר משוריינות של מזראטי, מדגם הקוואטרופורטה, בעלות של מיליוני יורו.
המכונית, שמשלבת בין פאר ועיצוב איטלקי לביצועים של מכונית ספורט חזקה, מצוידת במנוע V8 בנפח 4.7 ליטר עם 430 כ"ס, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות ולמהירות מרבית של 280 קמ"ש. הקוואטרופורטה היא ספינת דגל של תעשיית הרכב האיטלקית, שמזה שנים מחוברת בקשרים הדוקים ולא תמיד דמוקרטיים במיוחד לממשל. העסקה, בשווי מיליוני יורו, חשובה מאוד לתדמיתה של פיאט, המחזיקה בבעלות מלאה על מזראטי.
באופוזיציה האיטלקית טוענים כי מדובר בבזבוז משווע של כספי ציבור, דווקא בשעה בה העם האיטלקי עומד בפני משבר כלכלי ועלול להידרש לבצע ויתורים כואבים ולהסתדר בלי חלק מהמותרות אליהם הורגל. במשרד הבטחון האיטלקי, שהזמין את הקוואטרופורטה המשוריינות, מגיבים כך שמדובר ב"ציד מכשפות", וכי הרכישה בוצעה עוד בשנת 2006, על בסיס תקציב המשרד לשנים 2008-2009, טרם המשבר. אבל גם אם זה נכון, התזמון מעלה לא מעט שאלות.