CCG קאסטום GT
המשבר הכלכלי שמאיים לפקוד את אירופה וארה"ב, לא ממש מדאיג את החולמים על ייצור מכוניות על. וכך, אחרי שביום ראשון סיפרנו לכם על מכונית על צרפתית חדשה בשם ג'נטי אקילון, כעת נחשפת עוד מכונית על חדשה: CCG קאסטום Custom GT) GT). המכונית הוצגה לראשונה בתערוכת אסן לפני כשנתיים כאב טיפוס, ומגיעה כעת לייצור.
CCG היא חברה לשיפוץ כלי רכב קלאסיים, שהחליטה לנסות את מזלה גם בתחום ייצור רכב חדש. היא עושה זאת עם מכונית אקזוטית במבנה המוכר – שני מושבים, מנוע מרכזי והנעה אחורית – ועם עיצוב שגרתי למדי בתחום שבעיקר מזכיר את פורד GT המנוחה.
הקאסטום GT היא מכונית קטנה וקלה למדי, עם אורך של 436 ס"מ, רוחב של 188 ס"מ, גובה של 102 ס"מ בלבד ובסיס גלגלים של 256.5 ס"מ. משקלה העצמי עומדת על 1,020 ק"ג. היא תוצע עם מבחר של שני מנועי V8 של ג'נרל מוטורס: הבסיסי יספק 450 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-57 קג"מ ב-4,600 סל"ד מנפח של 6.0 ליטר, והבכיר בנפח 7.0 ליטר יציע 550 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-61.6 קג"מ ב-4,700 סל"ד. בנוסף, תוצע גרסת טווין-טורבו של מנוע ה-7.0 ליטר עם 740 כ"ס (נתון מומנט לא פורסם).
ב-CCG צופים ביצועים שלא יביישו מכוניות מסוגה: 3.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסת הבסיס, ופחות מ-3.3 שניות בדגם הבכיר. המהירות המרבית תעמוד על בין 280 ל-320 קמ"ש, הכל בהתאם ליחסי ההעברה שירצה הלקוח בתיבת ששת ההילוכים הידנית (תוצע גם תיבה סיקוונסיאלית). CCG תציע אפילו גרסה "ידידותית לסביבה", או לפחות מעט זולה יותר לתדלוק, שתצויד במיכל לתדלוק בגז פחממני מעובה (גפ"מ) ותשקול 60 ק"ג נוספים.
הקאסטום GT תעלה באירופה החל מ-113,500 יורו לפני מסים (כ-580,000 שקל). בישראל כמובן לא נפגוש בה, לפחות לא בעתיד הנראה לעין.