שוק הרכב הישראלי ממשיך להמחיש את הניתוק בין האווירה הציבורית שנבעה מהמחאה החברתית, לבין ההוצאה של הישראלים באחד התחומים היקרים ביותר, קניית רכב חדש. וכך בחודש ספטמבר נרשם גידול של כ-16% בהשוואה לספטמבר אשתקד, עם 16,270 מכוניות חדשות שמצאו בעלים לעומת 14,054 בחודש המקביל אשתקד. מראשית השנה ועד סוף ספטמבר השוק הישראלי רושם גידול מכובד של 14%, בניגוד למגמה במרבית העולם המערבי, ועומד על 178,573 יחידות.
שלא במפתיע, גם בספטמבר את הצמרת מאיישת יונדאי, שמכוניותיה אחראיות החודש למעט יותר מ-16% מכלל שוק הרכב. 2,644 יחידות מדגמי יונדאי השונים נמסרו בישראל, זאת בהשוואה ל-1,434 יחידות מדגמי טויוטה הממקומת שנייה בספטמבר. במקום השלישי ניצבת קיה, שרושמת מתחילת השנה זינוק מטאורי של 102% במכירות, ומסרה בספטמבר 1,275 יחידות. אחריה בהפרש קטן האחת מהשנייה ממוקמות מאזדה (1,054 יחידות) וסוזוקי (1,003). במקום השישי ניצבת שברולט עם 913 יחידות (וגידול של 51% מראשית השנה), לפני ניסאן (887 יחידות בספטמבר וזינוק מרשים של 42% מראשית השנה). פולקסווגן ממוקמת שמינית בספטמבר (866) לפני סקודה (789) ופורד (678).
בפלח הטנדרים, איסוזו שומרת על ההובלה ארוכת השנים שלה, עם 1,122 יחידות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לפני מיצובישי (601) וטויוטה (340). ואילו בפלח רכבי הפנאי, את ההובלה ממשיכה לשמור יונדאי (2,928 יחידות), לפני קיה (1,606) וניסאן (1,452 יחידות).
שוק הרכב הישראלי שומר על קצב: 178,573 מכוניות
צילום: מנהל
רוב יצרניות היוקרה דורכות במקום
ביוקרה: אודי מרשימה
מבט למותגי היוקרה מגלה כי חטיבת היוקרה של פולקסווגן, אודי, רושמת השנה גידול מרשים של 27%, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה מסרה 1,503 יחידות (לעומת 1,181 אשתקד). גם אלפא רומיאו צומחת בשיעור נאה (35%) ועלתה השנה מ-366 יחידות ל-495, וקאדילק הכפילה מכירותיה כמעט פי 4, עם 185 יחידות לעומת 50 בלבד אשתקד. מנגד, יתר מותגי היוקרה (בעיקר ב.מ.וו, וולוו, לקסוס ומרצדס), רושמים נתונים דומים לשנה שעברה, בלי שינויים דרמטיים, בעוד שביואיק צונחת ב-15% ל-770 יחידות, לעומת 913 אשתקד.
שוק הרכב הישראלי שומר על קצב: 178,573 מכוניות
צילום: מנהל